برگزاری نخستین کنگره شعر مقاومت و پایداری به میزبانی آذربایجان غربی

استان ها: مدیرکل ارشاد آذربایجان غربی، از برگزاری نخستین کنگره شعر مقاومت و پایداری بین‌الملل اسلامی در آذربایجان غربی خبر داد.<BR> <BR>

حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی برگزاری کنگره شعر مقاومت و پایداری بین الملل اسلامی را شانس بزرگ آذربایجان غربی در راستای گسترش فرهنگ مقاومت دانست و به خبرنگار شبستان گفت: نخستین کنگره شعر مقاومت و پایداری از 12 تا 14 آبان سال‌جاری به مدت سه روز در تالار شمس مجتمع فرهنگی و هنری ارومیه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام کریمی بیان داشت: این کنگره با همکاری سپاه شهدای آذربایجان‌ غربی، استانداری، شهرداری و تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی به منظور شناساندن اشعار مقاومت و پایداری ملل اسلامی به دیگران برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این کنگره را حمایت از جنبش‌های اسلامی در کشورهای مسلمان در قالب شعر و ادبیات دانست و تصریح کرد: این کنگره به بحث مقاومت و پایداری مسلمانان در حوزه جنگ نرم و سایر جنبش‌های اسلامی مسلمانان می‌پردازد.

وی با اشاره به برنامه‌های جنبی کنگره شعر مقاومت و پایداری یادآور شد: همزمان با برگزاری کنگره شعر مقاومت نمایشگاه هنرهای تجسمی با موضوع مقاومت و همچنین نشست‌های علمی با حضور اندیشمندان و فرهیختگان در مجتمع فرهنگی و هنری ارومیه برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: در مراسم اختتامیه این کنگره از تعدادی از پیشکسوتان شعر و ادبیات پایداری از قبیل موسوی گرمارودی، سیمین‌دخت وحیدی و سایر شاعران تجلیل می‌شود و تقدیر از خانواده‌های شهدا و ایثارگر هنرمند و شاعر از دیگر برنامه‌های جانبی این مراسم خواهد بود.

انتهای پیام/
 

کد خبر 409

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha