جرأت میرباقری در انتخاب سوژه مختار قابل تحسین است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برخی از فرقه‌های مذهبی تماشای سریال مختارنامه را جایز ندانستند و از روی عناد و دشمنی با آن رفتار کردند.

به گزارش خبرنگار شبستان، شب گذشته عوامل سریال مختارنامه در مجتمع فرهنگی رفاهی وزارت ارشاد در ضیافتی با سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کردند.

 

در این مراسم چهره‌هایی چون جواد شمقدری، حسین اسلامی‌مهر، علیرضا سجاد‌پور، فریبرز عرب‌نیا، رضا رویگری، مهدی فخیم‌زاده، فرهاد اصلانی، فریبا کوثری، نسرین مقانلو، امین زندگانی و غیره حضور داشتند.

 

در ابتدای مراسم پس از قرائت قرآن کریم صابر خراسانی شاعر جوان حال و هوای مراسم را کربلایی کرد و با خواندن اشعار خود سکوت را بر مجلس حکمفرما کرد.

 

در ادامه مراسم سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از عوامل سریال مختارنامه عنوان داشت: میرباقری در گذشته نیز سریال امام علی (ع) را ساخت که سریال ماندگاری است و می‌توان از آن به عنوان جریان‌سازی فرهنگی یاد کرد. در این سریال نیز تاریخ با هنرمندی و زیبایی هرچه تمام‌تر توسط شما هنرمندان روایت شده است.

 

حسینی با اشاره به شخصیت مختار بیان کرد: شخصیت مختار دل اهل بیت را شاد کرده است و در این سریال نیز محور قرار گرفت اما تنها به شخصیت وی اکتفا نشده است بلکه حتی زهیر در آخرین قسمت این سریال ایفای نقش می‌کند. ترسیم کردن تاریخ و انتقال آن به مردم کاری بس دشوار است.

 

وی ادامه داد: انتخاب سوژه مختار که مباحث گوناگونی در مورد او وجود دارد، جرأتی می‌خواهد و پا گذاشتن میرباقری به این عرصه جای تقدیر دارد.

 

حسینی مخاطبان سریال مختارنامه را جهانی دانست و خاطرنشان کرد: عوامل سریال در طول هشت سال درگیر آن بودند و  برای تهیه این فیلم ایران گردی کردند. این سریال در همه دنیا به ویژه کشورهای اسلامی علاقه‌مند و مخاطب دارد و همواره مردم و دولتمردان این کشورها سریال‌های ایرانی را تجلیل می‌کنند، چون از مقوله دیگری هستند و مضمونی جذاب، مذهبی و مردم‌پسند دارد.

 

وزیر ارشاد با اشاره به انتقاد فرقه‌های وهابی از این سریال اظهار داشت: کارهای تاریخی ویژگی‌ هایی دارد که مردم آنها را با مسایل روز تطبیق می‌دهد و در زندگی خود لمس می‌کند. برخی از فرقه‌های وهابی دیدن این سریال را جایز ندانستند و از روی عناد با آن رفتار کردند.

 

پایان پیام/ 

کد خبر 4821

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha