سریال مختارنامه منطقی جدی‌ از اسلام به جهانیان ارایه می‌دهد

حسین اسلامی مهر گفت: جریان هنری ایران از این قابلیت برخوردار است تا بتواند بدون امکان خارجی اثری موفق خلق کند و مختارنامه از این قابلیت برخوردار است که منطقه و جهان اسلام را متأثر کند.

به گزارش خبرنگار شبستان، در نشست رسانه‌ای عوامل سریال مختارنامه در حالی که محمود فلاح تهیه‌کننده این سریال در جایگاه قرار گرفته بود صحبتی حول این سریال انجام نداد و جای خود را به مدیر سیمافیلم داد.

 

حسین اسلامی‌مهر در ابتدا عنوان داشت: عوامل این سریال کاری کردند که سلامی بر ابا عبدالله (ص) فرستاده شود. امیدواریم رسانه توانسته باشد در این آزمون سربلند بیرون آید این اثر هنری نشان می‌دهد که جریان هنری ایران از این قابلیت برخوردار است تا بتواند بدون امکان خارجی اثری موفق خلق کند و مختارنامه از این قابلیت برخوردار است که منطقه و جهان اسلام را متأثر کند.

 

وی در ادامه به قسمت آخر سریال مختارنامه اشاره کرد و گفت: به پیشنهاد میرباقری سکانسی از قسمت آخر مختارنامه حذف شد که در این سکانس عشق مذهب شیعه نهفته بود. کارگردان گفت من اصرار دارم که منطق شیعی منطق عقلانیت باشد و همان‌طور که شاهد هستیم سر تا پای این فیلم از ویژگی‌ای برخوردار است که منطق جدی اسلام را ارایه می‌دهد.

 

در ادامه این مراسم، ولی‌الله اندامی، مسن‌ترین کاراکتر در سریال مختارنامه که در نقش سلیمان بن صرد ایفای نقش کرد، اظهار داشت: در سراسر این کار فراموش نکردم که نقش چه کسی را بازی می‌کنم. با توجه به اینکه فعالیت‌های هنری زیادی را انجام داده بودم این نقش برای من چیز دیگری بود. من در این سریال بر مبنای علمی با بیوگرافی این شخصیت روبرو شدم.

 

وی افزود: مگر من از آنتونی کویین نامسلمان کمترم که نتوانم نقش سلیمان را بازی کنم و با توجه به این توانستم از پس این شخصیت برآیم. این سریال برای من مدرسه‌ای بود که در آن بازیگری خود را از صفر شروع کردم و سعی کردم بدون منطق کلامی را بازگو نکنم.

 

فریبا کوثری که در نقش عمره، زن دوم مختار نقش‌آفرینی کرده است با گلایه از تهیه‌کننده سریال بیان کرد: من در این سریال به مدت سه سال همکاری کردم و معتقدم ستاره فیلم کسی جز داود میرباقری نیست که فیلم‌نامه این سریال را نوشته است. این جمع هر چه زودتر باید توسط محمود فلاح تهیه‌کننده سریال گردهم می‌آمد و از آنان قدردانی می‌شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 4833

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha