مختارنامه استانداردهای رسانه ملی را ارتقا خواهد داد

فریبرز عرب نیا با بیان اینکه در میان وانفسای سریالهای سخیف، ساخت مختارنامه اعتقاد، تعهد و از خودگذشتگی می خواست، گفت: تحول رخ داده در بخش تصویری و فرهنگی این سریال، استاندارد های رسانه ملی را بالا برده است.

به گزارش خبرنگار شبستان، فریبرز عرب نیا در ضیافت شام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با عوامل مختارنامه سکوت خود را شکست و توضیحات کوتاهی در مورد این سریال داد اما باز هم به نقش خود اشاره ای نکرد.


وی در ابتدا عنوان داشت: آنقدر برای حرف زدن درباره مختارنامه بسیار است که نمی توان توضیحاتی داد.


عرب نیا  با اشاره به سفر خود در ابتدای فیلمبرداری به کاشان به همراه کارگردان این فیلم گفت: در سفر اولیه به کاشان به همراه میرباقری در طول مسیر امید بزرگی داشتیم که این کار استانداردهای تلویزیون را بالا ببرد که همین طور هم شد.


وی ادامه داد: ساختار فیلمهای تاریخی در مقایسه با فیلمهایی که وظیفه اجتماعی به عهده دارند، سنگین تر است. تعهدی در سریال مختارنامه وجود داشت که دغدغه های کارگردان را بالا برد.


وی افزود: عوامل مختارنامه اجر خود را از ائمه اطهار می گیرند و سریال مختارنامه بعدها فهمیده می شود. اتفاقاتی که در حوزه تصویر و فرهنگ در این سریال رخ داده، استاندارد های رسانه ملی را بالا برده است. در میان وانفسای سریالهای سخیف، ساخت این سریال اعتقاد و تعهد و از خودگذشتگی می خواهد.
 

بازیگر نقش "مختار" در سریال مختارنامه اظهار داشت: بازیگران این سریال جهاد کردند و در کنار یکدیگر به من امید دادند تا بتوانم این نقش را بازی کنم.


در ادامه این مراسم، "مهدی فخیم زاده بازیگر نقش "عمربن سعد" در این سریال نیز با اشاره کارگردانی خود در فیلمهای مختلف عنوان داشت: در این سریال پس از 17 سال که تنها در مقابل دوربین خودم قرار گرفته بودم، در مقابل دوربین کارگردان دیگری بازی کردم و تنها یک هنرپیشه بودم.


کاگردان سریال "تنهاترین سردار" در پایان تاکید کرد: من تجربه ساخت سریال تاریخی دارم و از این رو شناخت تاریخی خوبی از شخصیت عمربن سعد داشتم، ولی در سریال مختارنامه میرباقری نگاه خاصی به این شخصیت داشت، بنابراین از همان ابتدا کارگردانی را کنار گذاشتم و هرآنچه میرباقری می گفت، عمل می کردم.


پایان پیام/

کد خبر 4910

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha