پلان شاخص مختارنامه صحنه‌های مربوط به کربلاست/تعلق مختارنامه به همه فرقه ها

داوود میرباقری گفت: مختارنامه در نگاهی پژوهشی بر مشترکات بنا شده چرا که در این پژوهش‌ها بر اسنادی تکیه کردیم که مورد قبول همه فرقه‌های اسلامی بود و همین پژوهش‌های منطقی این سریال را مخاطب‌پسند کرده است.

به گزارش خبرنگار شبستان، داود میرباقری، کارگردان سریال مختارنامه در دیدار خود با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بازگو کردن نکاتی در مورد سریال مختارنامه پرداخت.

 

وی در ابتدا عنوان داشت: پس از پایان سریال موفق نشدم که با همه عوامل در یک جلسه دیدار کنم. در این جلسه امکانی فراهم شد که دست مریزادی به همه عزیزان در طول هشت سال عرض کنم چرا که اگر شور و نشاط عوامل نبود نمی‌توانستم این کار را با حساسیت‌های خودم به پایان برسانم.

 

وی ادامه داد: این سریال حول شخصیت مختار متمرکز بود و منطق هنری بر این اصل استوار بود که با حوادث تاریخی به همراه مختار برخورد کنیم.

 

میرباقری بهترین سکانس سریال را قسمت‌های مربوط به کربلا دانست و بیان کرد: توصیه‌های مدیر صدا و سیما این بود که در این فیلم به صحنه‌های کربلا بیشتر پرداخته شود گرچه در منطق روایی فیلم‌نامه این قسمت‌ها پرداخته شده بود اما بخشی دیگر به صحنه کربلا اضافه شد و امروز با نگاه به حاصل کار می‌گویم که اگر مختارنامه به واقعه کربلا گره نمی‌خورد از دست می‌رفت.

 

وی افزود: این بخش انرژی زیادی از عوامل گرفت اما با دشواری‌ها و پیچیدگی‌های فراوان به ثمر نشست. در این سکانس‌ها با واقعه‌ای مواجه هستیم که به لحاظ بار فرهنگی در جهان بی‌نظیر است و در تاریخ بشریت، پتانسیل عظیمی دارد. از همان اول نیز فکر می‌کردیم که پلان شاخص مختارنامه صحنه‌های مربوط به کربلا می‌باشد.

 

وی با اشاره به منطقی بودن سریال مختارنامه گفت: در طول ساخت سریال با منطق با آن برخورد کردم تا برای همه قابل دیدن باشد. برخی خرده می‌گیرند که چرا به روایات شیعی متکی نیست، اما باید بگویم این سریال تنها برای مخاطبان خودی ساخته نشده است و باید با زبان فرقه‌های دیگر نیز تعامل برقرار کرد.

 

وی افزود: اگر با نگاهی پژوهشی بنگریم منطق مختارنامه بر مشترکات بنا شده است و در این پژوهش‌ها بر اسنادی تکیه کردیم که مورد قبول همه فرقه‌های مذهبی قرار گیرد.

 

کارگردان سریال مختارنامه ادامه قسمت‌های این سریال را جذاب‌تر دانست و گفت: تا این قسمت مقدمه‌ای از سریال مختارنامه را شاهد بودیم که در طول آن شخصیت‌های اصلی متکی به قیام مختار معرفی شد و حوادث پس از آن در قسمت‌های بعدی پرداخته می‌شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 4826

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha