آیت الله نوری: سلطنت و نظام مبتنی بر سلطنت منفور و باطل است

استان ها: آیت الله نوری همدانی در دیدار با جمعی از فرماندهان ارشد سپاه، تاکید کرد: از منظر اسلام سلطنت و نظام مبتنی بر سلطنت منفور و باطل است.<BR> <BR>

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله نوری همدانی، امروز(16 آبان) در دیدار با جمعی از فرماندهان ارشد سپاه، مدیران و مسئولان وزارت دفاع و نیروی هوایی سپاه خطاب به حاضران، گفت: سفر و ارتباط با قم در ارتقای جنبه های معنویاتتان بسیار مؤثر است.

وی افزود: دنیای امروز شاخصه هایی دارد که می طلبد شما با ارتقای دانسته های خود در مسائل مختلف نه تنها برای سؤالات خود پاسخ پیدا کنید، بلکه پاسخگوی مکاتب جدید نیز باشید.

این مرجع تقلید ادامه داد: دو چیز در زندگی انسان ها بسیار مهم است و آن هدایت و حکومت است که اگر در هر جامعه ای به روش صحیح آن عمل شود، آن جامعه رو به پیشرفت رفته و مستقل می شود.

وی تصریح کرد: خداوند این دو عامل را برای پیامبر و اهل بیت قرار داده است و در قرآن کریم نیز 32 مرتبه بر صراط مستقیم که همان راه اسلام است و لزوم حرکت در این مسیر تأکید شده است.

آیت الله نوری همدانی، خاطر نشان کرد: از منظر اسلام سلطنت و نظام مبتنی بر سلطنت منفور و باطل است و اولین بار نیز معاویه این کار را کرد و مسیر حکومت در جوامع مسلمانان را به انحراف کشاند.

وی با تأکید بر اینکه تمام عقب ماندگی های مسلمین به علت همین انحراف است، اضافه کرد: در این نظام کسی که در رأس حکومت قرار می گیرد به دنبال لذت ها و خودکامگی هایش است و مردم تاوان این لذت گرایی های را می داند و بار حکومت را به دوش می کشند.

این مرجع تقلید، ادامه داد: در نتیجه همین نظام شاهنشاهی بود که ایران در زمان فتحعلی شاه 17 شهر خود را از دست داد و در ادامه نیز قانون ننگین کاپیتولاسیون را پذیرفت.

وی با اشاره به تاریخ پر فراز و نشیب ایران در زمان قبل از پیروزی انقلاب گفت: مطالعه تاریخ و گذشته این مملکت برای ملت ایران ضروری است و در مطالعه این آثار متوجه می شویم که دین تنها ابزاری برای رسیدن سلاطین به مقاصد شوم آنها بود.

وی ولایت فقیه را عاملی فراموش شده در آن روزگار عنوان کرد و افزود: مشکل اصلی در آن زمان در کنار نبودن ولی فقیه در رأس حکومت و دوری از فرهنگ جهاد و شهادت بود و با وجود قیام های مختلف مردم به هیچ نتیجه ای نمی رسیدند.

آیت الله نوری همدانی، خاطرنشان کرد: نسل انقلاب و نسل امروز در فضای اسلام، مجاهد تربیت شده اند، جنگ و جهاد کار ساده ای نیست و امام راحل توانست این فرهنگ را دوباره در ایران زنده کند و در غیر این صورت شاید عاقبتی همچون کشورهای همسایه همچون عراق و افغانستان داشتیم.

وی اذعان داشت: امام خمینی(ره) در مدت اقامت در نجف در دوران تبعید 13 روز درس ولایت فقیه را تدریس کردند و این تفکر در آن دوران به شکل جدی دنبال شد تا در ایران اسلامی نتیجه داد.

وی با تأکید بر سرافرازی روز افزون مستضعفان دنیا در برابر ذلت مستکبران ادامه داد: ما وظیفه داریم این نظام را تا ظهور امام زمان(عج) حفظ کنیم تا همان گونه که امام راحل اعتقاد داشت، این انقلاب زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت است.

پایان پیام/
 

کد خبر 961

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha