نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت اسفندماه  برگزار می شود/ ثبت نام اول تا بیستم دی ماه

مدیر دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت اسفندماه سال جاری به صورت اینترنتی در ۳ گروه امتحانی و ۱۴ رشته برگزار می شود.

«عظیم ایدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام با بیان این مطلب، اظهار کرد: نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت اسفندماه سال جاری به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  و معاونت قرآن و عترت وزارت متبوع برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا آزمون قرآن و عترت در سال جاری به صورت اینترنتی برگزار می شود، تصریح کرد: یکی از ارکان زیربنایی توسعه فرهنگ قرآنی، تعمیم و تعمیق مفاهیم قرآن کریم و معارف اهل بیت (ع) در میان آحاد جامعه است که از طریق ارتباط و انس هرچه بیشتر با مضامین آیات کلام وحی و آموزه های گهربار عترت (ع) در جامعه محقق می شود.

 

مدیر دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام  ابرازکرد: برگزاری منظم و سالانه آزمون های سراسری قرآن و عترت یکی از اقدامات مهم، لازم و تأثیرگذار در کنار سایر حمایت های مادی و معنوی، از جمله فعالیت ها و برنامه های آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور و با هدف حمایت و بسترسازی هرچه مطلوبتر آموزش مفاهیم قرآن و معارف اهل بیت(ع) بوده است.

 

ایدی با اشاره به شیوع بیماری کرونا، تصریح کرد: این تهدید دست اندرکاران برگزاری آزمون را به اتخاذ فرصت هایی نو مانند شیوه های مجازی در برگزاری آزمون سوق داده است و  بر این اساس معاونت قرآن و عترت، فرآیند برگزاری آزمون قرآن و عترت در سال جاری به  سمت برگزاری آزمون اینترنتی را در دستور کار خود قرار داده است.

 

وی گفت: سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی کشور، تقویت انگیزه در میان عموم مردم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت، جهت دهی آموزش های قرآن و عترت در مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور، شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی به ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان، به روز رسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی کشور در رشته های مختلف آموزش قرآن و عترت،  توسعه و تقویت آموزش های الکترونیکی قرآنی و استفاده از بستر فضای مجازی جهت ارزیابی دانش قرآنی مخاطبین از جمله اهداف برگزاری این آزمون در سال جاری است.

 

مدیر دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با بیان اینکه آزمون سال جاری در ۳ گروه امتحانی و ۱۴ رشته برگزار می شود، افزود: نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم (۲ رشته)، گروه معارف اهل بیت (ع) (۳رشته) و  ۳) گروه حفظ قرآن کریم (۹ رشته) برگزار خواهد شد.

 

ایدی  با بیان اینکه برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت به صورت اینترنتی در هفته اول اسفندماه ۱۳۹۹ برگزار می شود، ابراز کرد: ثبت نام در تمامی رشته های آزمون برای همه داوطلبان بدون محدودیت سنی، آزاد است و هر داوطلب می تواند در تمامی رشته های غیر  از«حفظ قرآن کریم»، (بدون محدودیت) ثبت نام  کند.

 

وی تصریح کرد: تمامی امور مربوط به ثبت نام در این آزمون از طریق پایگاه اینترنتی به نشانی www . quranedu. ir انجام می شود و علاقه مندان به شرکت در این آزمون می توانند از تاریخ یکم تا ۲۰  دیماه سال جاری  با مراجعه با پایگاه اینترنتی این آزمون نسبت به ثبت نام و  ویرایش اطلاعات  اقدام کنند.

 

مدیر دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام حد نصاب قبولی در آزمون برای اعطای گواهینامه نمره ۷۵ است، خاطرنشان کرد: پس از اعلام نتایج آزمون، به ۲۵۰۰ نفر شامل ۲۰۰۰ نفر بالای ۱۰ سال و ۵۰۰ نفر زیر ۱۰ سال از برگزیدگان آزمون به قید قرعه جوایز نفیسی اهدا می شود.

کد خبر 992202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha