با ورود حوزه علمیه به مشکلات کشور، مسائل سریعتر حل می‌شود

حجت الاسلام کشوری گفت: حکومت اسلامی با ساخت بازارهای موقت موظف است بازار رایگان برای مردم بسازد که هیچ مالیاتی از فروشندگان در این بازارها گرفته نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین علی کشوری در نشست تبیین اولویت‌های تمدن دوازده‌گانه در مقایسه با اهداف هفده‌گانه سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ با بیان اینکه باید دستگاه کارشناسی کشور را تغییر دهیم گفت: ایده الگوی ایرانی اسلامی از سال ۱۳۶۵ مطرح شده تا جایگزینی برای الگوی غربی باشد اما برنامه‌ها همچنان براساس الگوی توسعه غربی است و فقط عنوان آن تغییر کرده است.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی ادامه داد: شرایط موجود حاصل نادیده گرفتن توصیه‌های رهبری در ۲۰ سال پیش است.

 

وی با طرح این پرسش که آیا روحانیون در روز عیدغدیر باید پرده خوانی کنند یا مسایل محرومیت زدایی را با مردم در میان بگذارند افزود: چرا مدل محرومیت زدایی امام علی(ع) را الگو قرار نمی دهیم؟ و یا چرا عملیات اصلی محرم، تبیین راه حل برای مسائل نباشد؟ در حالی که اگر حوزه ورود پیدا کند و راه حل بدهد خیلی زودتر به سمت حل مشکلات خواهیم رفت.

وی با بیان اینکه در جامعه‌ای که انسان‌ها دائم با هم نزاع می‌کنند هیچ زمینه‌ای برای پیشرفت وجود ندارد اضافه کرد: اختلال در روابط انسانی در آمریکا و برخی کشورهای غربی بسیار شدید است و روابط انسانی در کشور ما نیز دارد همانند غرب می‌شود و دغدغه اصلی این است که باید میزان اختلافات را کاهش دهیم.‌

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی با بیان اینکه دولت از محل زمین‌های موات برای مستأجران زمین تأمین کند گفت  ااگر خانه را درست نکردید صله رحم حداقلی می‌شود و باید در منبرها موضوع خانه ویلایی را مطرح کنید، گرچه سریعاً اشکال می‌گیرند که زمین خیلی گران است اما دولت موظف است از محل زمین‌های موات زمین مورد نیاز همه مستأجران را تأمین کند.‌

حجت الاسلام کشوری ادامه داد: ۸۶درصد زمین‌های ایران تحویل یک اداره به نام منابع طبیعی است و ما نمی‌رویم این زمین‌ها را بگیریم و مشکل را حل کنیم.

 

اصفهان باید به ۵۰۰ محله تبدیل و تقسیمات شهری تغییر کند

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی اظهار داشت: در محله محوری مساجد محوریت تنظیم روابط انسانی است؛ اصفهان باید به ۵۰۰ محله تبدیل و تقسیمات شهری تغییر کند مانند محله علی قلی آقا یا محله مسجد سید که هیچ فاصله بین آنها نیست و آنها را علمای صفوی کوچک کردند.

وی اضافه کرد: حکومت اسلامی موظف است که بازار رایگان برای مردم بسازد که هیچ مالیاتی از فروشندگان در این بازارها گرفته نمی‌شود.

 

وی درخصوص عمومی شدن تجارت، گفت: در ساخت بازارهای موقت حکومت اسلامی موظف است که بازار رایگان برای مردم بسازد که هیچ مالیاتی از فروشندگان در این بازارها گرفته نمی‌شود.

 

بودجه ریزی باید بر اساس فقه اسلامی باشد

وی با بیان اینکه روش‌های نوین نگهبانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی باید تدوین شود، ابراز داشت: حوزه علمیه باید در بودجه ریزی حساس بوده و توزیع بودجه ریزی بر اساس روش‌های فقهی باشد.

 

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی همچنین تصویب قوانین کارآمد را از اولویت‌های تمدن دوازده‌گانه دانست و افزود: الگوسازی و برجسته سازی تمدن دوازده‌گانه و دوری از دو قطبی شدن جامعه مستلزم مدیریت اخبار و اطلاع رسانی، برگزاری نشست‌ها و مدیریت گفتگو و جدال احسن، مدیریت مکتوبات و نمونه سازی بر اساس نظریه‌ها است و اطلاع رسانی باید از طریق رسانه‌ها و افراد نخبه صورت گیرد.

کد خبر 1275153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha