بیداری گسترده مردم جهان بی‌تردید نویدبخش تمدنی جدید است

حجت الاسلام شهریاری در خصوص نقش بیداری اسلامی در ایجاد تمدن نوین جهانی گفت: ما امروز شاهد نظم نوین جدیدی در جهان هستیم که در حال تحقق است و طبیعتا در ذیل این نظم نوین؛ تمدن اسلامی با همکاری همه کشورهای اسلامی شکل می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان در خصوص نقش بیداری اسلامی در ایجاد تمدن نوین جهانی گفت: آنچه که امروز در جهان ما شاهد آن هستیم بیداری گسترده مردم جهان است. تمام مردم دنیا به صحنه آمده اند؛ چرا که علاوه بر بیداری و آگاهی می توان گفت در عمل هم در صحنه حضور یافته اند.

حجت الاسلام شهریاری افزود: امروز به خاطر اتفاقاتی که در میدان جنگ غزه رخ داده و جنایت‌هایی که رژیم غاصب صهیونیستی علیه این مردم مظلوم انجام داده است، وجدان‌های بشری بیدار شده است. بیداری گسترده مردم جهان بدون تردید می تواند تمدن جدیدی را نوید بخش باشد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: مهمترین عنصر تمدن این است که همه ملل جهان در تحقق آن مشارکت داشته باشند و ما امروز شاهد نظم نوین جدیدی در جهان هستیم که در حال تحقق است و طبیعتا در ذیل این نظم نوین؛ تمدن اسلامی با همکاری همه کشورهای اسلامی ان شا الله شکل می گیرد.

کد خبر 1746103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha