تحقق عدالت فرهنگی با اجرای گروه‌های پاپ در فرهنگسرای بهمن

مهدوی با بیان اینکه اجرای گروه‌های پاپ در فرهنگسرای بهمن در راستای تحقق عدالت فرهنگی است، گفت: اینکه امسال توانستیم فرهنگسرای بهمن را به مکان‌های برگزاری سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر اضافه کنیم کار خارق العاده ای انجام داده‌ایم؛ در این جشنواره برای اولین بار یک سالن در شمال شهر و یک سالن در جنوب شهر در یک سانس اجرا دارند.

«رضا مهدوی»، دبیر سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگ خبرگزاری شبستان درباره اتفاقات متفاوتی که در این دوره از جشنواره موسیقی فجر می افتد، اظهار کرد: اینکه امسال توانستیم فرهنگسرای بهمن را به مکان‌های برگزاری سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر اضافه کنیم کار خارق العاده ای انجام داده‌ایم؛  امسال برای اولین بار در جشنواره این اتفاق رخ می دهد که یک سالن در شمال شهر و یک سالن در جنوب شهر در یک سانس اجرا دارند؛ این مهم در راستای تحقق عدالت فرهنگی انجام می شود و اینکه بگوییم سالن‌های جدی ما این توانمندی  را دارند که  بهترین گروه‌های موسیقی پاپ آنجا بروند و اجرا کنند.

مهدوی ادامه داد: پاپ‌آرتیست‌های ما افراد وفادار و معتقد و همواره همراه مردم و حاکمیت بوده و هستند؛ آنها با جان و دل پذیرفتند که در جشنواره باشند و امسال اولین تجربه  اجرا در برخی سالن ها است و اینکه آنها استقبال می‌کنند نشان  می دهد بضاعت جامعه موسیقی پاپ ایرانی و حتی موسیقی‌های تلفیقی به گونه ای است که باید  برایشان جایگاه ویژه‌ای در نظر بگیریم.

وی تصریح کرد: حتی بتوانیم سال بعد در چهلمین جشنواره موسیقی فجر که می خواهیم جشن چهلمین جشنواره را برگزار  کنیم برای آنها جایگاه خاصی تدارک ببینیم و پیشکسوتان خروجی کار آنها را  داوری کنند.

مهدوی درباره تاثیر حضور گروه های موسیقی برخی از کشورهای آسیای میانه در جشنواره موسیقی فجر و اجرای آئین های فرهنگی ایران بزرگ، توضیح داد: قطعاً حضور گروه های موسیقی تاجیکستان، افغانستان و... در جشنواره موسیقی فجر موثر است و مخاطبان خود را خواهد داشت.

وی در ادامه ابراز کرد: این گروه های موسیقی هر سال با توجه به میزان بودجه و امکاناتی که ستاد برگزاری جشنواره در اختیار دارد، دعوت می شوند و سال آینده نیز دعوت خواهند شد؛ ولی اگر بخواهیم تمامی گروه های آئینی کشورهای ایران فرهنگی را در جشنواره موسیقی فجر داشته باشیم باید افقی خاص برای آن ترسیم کنیم.

مهدوی تأکید کرد: اینکه در گذشته ما چه اشتراکات فرهنگی داشته ایم و امروز به کجا رسیده ایم، فصل مستقلی است و جشنواره مستقلی می‌خواهد باید در قالب جشنواره موسیقی جهان اسلام به آن پرداخته شود. این موضوع در قالب جشنواره موسیقی فجر که گونه‌های متعدد موسیقی را در بر دارد و بسیار متنوع است، نمی‌گنجد؛ همین که این گروه ها امسال در جشنواره موسیقی فجر حضور دارند و ما توانستیم آنها را به جشنواره بیاوریم قابل دفاع است.

پایان پیام/

کد خبر 1749230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha