حجت اشرف زاده موسیقی اقوام ایرانی را به فجر سی و نهم آورد

حجت اشرف زاده در دومین شب از سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر با اجرایی پر شور و هیجان قطعاتی از موسیقی اقوام ایرانی و قطعات پرطرفدار خود مخاطبان جشنواره سی نهم در تالار وحدت را راضی روانه خانه کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، حجت اشرف زاده در دومین شب از سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در تالار وحدت به صحنه رفت اجرایی که با استقبال پرشور علاقمندان موسیقی ایرانی مواجه شد و شب به یادماندنی را در جشنواره سی نهم فجر رقم زد .

حجت اشرف زاده اجرای خود را با قطعه « تو نفسی » آغاز کرد؛ این هنرمند پس از اجرای این قطعه خطاب به تماشاگران گفت: خوشحالم که امشب در این مکان باشکوه برای شما اجرا دارم؛ شما خانواده من هستید و امشب با عشق برای شما می خوانم .

حجت اشرف زاده موسیقی اقوام ایرانی را به فجر سی و نهم آورد

حجت اشرف زاده موسیقی اقوام ایرانی را به فجر سی و نهم آوردحال من با تو خوبه قطعه دیگری بود که اشرف زاده با همراهی تماشاگران خواند .حجت اشرف زاده قطعه ای را تقدیم به مادران و پدران حاضر در سالن کرد و گفت: مادر، تنها موجودی است که بعد از خداوند قابل پرستش است. یک مادر همیشه مادر است و برایش باید همیشه عاشقانه خواند. این هنرمند در لابه لای قطعات اجرایی این شب «احمد امیرخلیلی» ترانه‌سرای برخی از قطعاتش را که در این کنسرت حضور داشت معرفی کرد.

حجت اشرف زاده موسیقی اقوام ایرانی را به فجر سی و نهم آورد

حجت اشرف زاده و گروه اش در سی و نهمین جشنواره فجر قطعاتی از موسیقی نواحی ایرانن از شمال تا جنوب و شرق و غرب کشور را اجرا کردند؛ این گروه قطعاتی از موسیقی آذری، مازنی، گیلکی، بلوچی، کردی لری را اجرا کردند که با استقبال زیاد تماشاگران همراه شد.

حجت اشرف زاده در ادامه همین بخش قطعه خراسانی «درنا» را که با ساز و آواز همراه است اجرا کرد او درباره این قطعه گفت: روایت این قطعه تاریخی هفتصد ساله دارد و مربوط به زمان حمله مغول به ایران است، خسرو آواز ایران این قطعه را به کمال در آلبوم «شب، سکوت، کویر» اجرا کرده است.

 در ادامه حجت اشرف‌زاده قطعه «الله‌مزار» از موسیقی مقامی خراسان را با روایت داستان آن اجرا کرد و پیش از اجرای آن از داستان شکل گیری‌این اثر موسیقایی سخن گفت.

حجت اشرف زاده موسیقی اقوام ایرانی را به فجر سی و نهم آورد

حجت اشرف زاده موسیقی اقوام ایرانی را به فجر سی و نهم آوردحجت اشرف زاده در این شب اغلب قطعاتی را که در سال های اخیر منتشر کرده بود را در این کنسرت به درخواست تماشاگران خواند از جمله این قطعات می توان به عاشقم باش، زیبای من، آتشم باش، دورت بگردم، اما چشمات، صدای توجان منی، رفته از دست، بی‌خبر از تو، باران ببارد، از یاد رفته، سفر نرو، مهدخت، دلتنگ توام ، ماه و ماهی و پرسون‌پرسون اشاره کرد.

حجت اشرف زاده موسیقی اقوام ایرانی را به فجر سی و نهم آورد

اعضای گروه موسیقی حجت اشرف‌زاده در سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر متشکل از نوازندگانی چون حمید علی اکبرزاده (نوازنده پیانو)، رضا بنائی‌نیا(نوازنده درامز)، بهادر آذریان(نوازنده گیتار کلاسیک)، میلاد مجذوب (نوازنده گیتار الکتریک)، علیرضا نجف‌زاده (نوازنده پرکاشن)، آیدین نیکومرام (نوازنده گیتارباس)، مجید مظاهری (نوازنده کمانچه) و مجتبی حاجی‌بورندرق(نوازنده کلارینت) بودند.

حجت اشرف زاده موسیقی اقوام ایرانی را به فجر سی و نهم آورد

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به همت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط انجمن موسیقی ایران با همکاری بنیاد رودکی به دبیری رضا مهدوی از ۲۳ تا ۲۸ بهمن در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی همزمان در تهران و ۱۴ استان دیگر در حال برگزاری است.

پایان پیام/

کد خبر 1749960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha