همه بخش‌ها باید مجوزهای موسیقی ارشاد را بدون خدشه اجرا کنند/ مشارکت قوی بانوان در فجر۳۹ مایه افتخار است

دکتر اسماعیلی از ابلاغ سند ملی موسیقی از سوی رییس جمهور خبر داد و گفت: در این سند همه بخش های کشور ملزم به رعایت و اجرای مجوزهای وزارت فرهنگ ارشاد و دفتر موسیقی هستند و هر مجوزی را که دفتر موسیقی صادر کند باید بدون خدشه اجرا کنند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ خبرگزاری شبستان، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: خوشحالیم که ۳۹ دوره جشنواره موسیقی فجر امسال با این شکوه بی مانند انجام شد بسیار مایه خوشبختی این که هنر و هنرمندان نزد ایرانیان در مقامی رفیع و ارجمند قرار دارد مردم ایران که هنردوست و هنرپرور هستند با ذوق و شوق از اهالی هنر استقبال می کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقدیر از دست اندرکاران سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر اظهار کرد: من باید از همکاران خوبم در برگزاری مقدماتی جشنواره امسال در مناطق مختلف ایران برگزار کردند، شوق و ذوق و خلاقیت را در جای جای ایران سربلندمان با نوای دلنواز موسیقی به یادگار گذاشتند و در بخش نهایی که عدالت فرهنگی را با اجرای همزمان در ۱۴ استان و در تهران بزرگ در جای جای این کلانشهر چه ذوق و شوقی را مشاهده کردیم انشاالله لب ایرانیان همیشه خندان باشد و در پناه خدای بزرگ مسیر رشد جامعه ما هموار تر از همیشه باشد.

وی با اشاره به اینکه بهمن ماه پیروزی انقلاب با رویدادهای فرهنگی و هنری گره خورده است، تصریح کرد: امسال با نگاه هنری و تقویت هنرهای مختلف از هنرهای تجسمی گرفته تا تئاتر و موسیقی که جشنواره های آنها باشکوه برگزار شد؛ بهمن ماه پیروزی انقلاب گره خورده با برنامه های فرهنگی و هنری انقلاب ما یک انقلاب کاملاً فرهنگی است و به همین دلیل نقطه اوج همه برنامه های فرهنگی هنری در این ایام مبارک است.

اسماعیلی با اشاره به توسعه زیرساخت های فرهنگی و هنری در دولت سیزدهم بیان کرد: کار ارتقای زیرساخت ها نیز در حال انجام است در همین دو سال اخیر زیباترین سالن های موسیقی را در ارومیه، ساری و کرمان افتتاح کردیم و به زودی ارکستر ملی به یزد می رود در حضور آقای رییس جمهور ان شاالله زیباترین سالن موسیقی کشور را افتتاح خواهیم کرد؛ همچنین بنا داریم در همه مراکز استان ها یک زیرساخت مورد توجه و مورد نیاز مردم آن استان را افتتاح کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: کار خوب دیگر این جشنواره مشارکت قوی بانوان کشور است که هم مایه تعجب بود و هم خوشحالی و هم باعث افتخار است.

وی افزود: حوزه جوان و نوآموزان ها و کودکان که امید آینده فرهنگ و هنر در کشور هستند، حضور چشمگیری در جشنواره موسیقی فجر امسال داشتند.

اسماعیلی در ادامه ابراز کرد: سند ملی موسیقی ایران بعد از ۴۵ سال با مشارکت دوستان خوبمان به تصویب رسید و در روزهای آینده از سوی رییس جمهور ابلاغ می شود؛ این گام بلندی برای توسعه و تکامل کنی و کیفی هنر موسیقی برای این کشور است و بسیاری از نقاط مبهم در این سند برطرف شد در این سند همه بخش های کشور ملزم به رعایت و اجرای مجوزهای وزارت فرهنگ ارشاد و دفتر موسیقی هستند هر مجوزی را که دفتر موسیقی صادر کند باید بدون خدشه اجرا کنند. امیدوارم اهالی موسیقی بتوانند از فضای مناسبی که ایجاد شده استفاده کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پیشگام بودن ایرانیان در حوزه موسیقی، خاطرنشان کرد: افتخار می کنیم به این میزان علاقه مندی مردم به این هنر فاخر که یک اصالت و قدمت چند هزار ساله در این مرز و بوم دارد، باید در این مسیر به موسیقی های محلی مقامی بیشتر توجه شود؛ همچنین ضرورت دارد به هنرمندان و مسائل معیشتی و مسکن و نیازهای آنها هم توجه ویژه کنیم. امیدوارم بتوانیم گام های موثری در عرصه موسیقی برداریم.

پایان پیام/

کد خبر 1750442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha