روابط عادی دولت ها با رژیم کودک کش صهیونیستی دیگر قابل قبول نیست

اسماعیلی گفت: انتظار می رود تا نشست قرآنی تهران سکوت مجامع بین اللملی در برابر جنایات رژیم اسرائیل را به چالش بکشد.

به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان، دومین نشست قرآنی تهران با موضوع نقش قرآن کریم و مقاومت در تثبیت هویت اسلامی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب، عضو مجلس خبرگان رهبری و جمعی از مهمانان خارجی برگزار شد.

بنابراین گزارش محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به آغاز سال نو و تبریک ایام ماه مبارک رمضان گفت: ابتدا جا دارد آغاز سال جدید شمسی و بهار طبیعت را تبریک عرض کنم. امسال مردم ما دو عید نزول قرآن کریم و بهار طبیعت را در کنار هم جشن می گیرند.

وی با اشاره اتفاقات تاسف بار جهان اسلام و جنایت هایی که از سوی صهیونیسم غاصب صورت می گیرد، تصریح کرد: دومین نشست قرآنی تهران در حالی برگزار می شود که جهان اسلام درگیر فتنه پیچیده در غزه شده است. بر همین اساس در حد فاصله برگزاری نشست اول تا نشست دوم دو اتفاق تلخ یکی آتش زدن قرآن کریم و مقاومت قهرمانانه مردم غزه رخ داد.
وزیر ارشاد تصریح کرد: جلوی چشمان مدعیان حقوق بشر به کتاب مقدس میلیون ها مسلمان توهین شد و دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان دولت برخاسته از تعالیم قرآنی در برابر این اقدام پست ایستاد که نهایت آن سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل و دست گرفتن قرآن کریم برای رسوا کردن آنها بود.
اسماعیلی اظهار کرد: یکی دیگر از اتفاقات مهم مقاومت جانانه مردم فلسطین است که تمام توطئه های صهیونیسم ها را ناکام کرد. من دست جوانان فلسطین، عراق، یمن را می بوسم که با اقدامات شهادت طلبانه جلوی رژیم کودک کش اسرائیل ایستاده اند.

وی افزود: پس از ذلیل و رسوا شدن رژیم اسرائیل اکنون با گذشت شش ماه شاهد هستیم که مردم مظلوم غزه تنها به آیات متمسک می شوند و تنها شرط حیات را در تمسک به قرآن کریم می دادند.
وزیر ارشاد با بیان توقعاتی از نشست قرآنی تهران گفت: انتظار می رود تا این نشست آینده درخشان جامعه اسلامی را در پرتوی قرآن کریم نشان دهد و بیانگر وحدت امت اسلامی برای ریشه کن شدن رژیم غاصب صهیونیستی باشد.
وی افزود: این نشست باید سکوت مجامع بین اللملی را به چالش بکشاند چراکه ۳۱ هزار نفر در غزه به شهادت رسیدند و نباید دیگر شاهد روابط عادی دولت ها با رژیم کودک کش صهیونیستی باشیم.

کد خبر 1755680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha