بررسی نجوم قرآن در بخش نوآوری و دانش‌بنیان نمایشگاه بین المللی قرآن کریم 

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «رصدگر عمق آسمان» با به کارگیری علم نجوم، معارف و مفاهیم اعتقادی، اخلاقی و عبادی آیات نجومی قرآن را در قالب برنامه های گردشگری نجوم قرآن برای مخاطبان نمایشگاه بین المللی قرآن کریم ارایه می دهد.

به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترتِ «رصدگر عمق آسمان»، از شرکت‌های خلاق مستقر در پارک علم و فناوری استان قم است که در حوزه تولید محتوا و محصولات فناورانه‌ «نجوم قرآن» فعالیت می‌کند. این مؤسسه در سی‌ و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در بخش«نوآوری و دانش‌بنیان قرآنی» حضور و فعالیت های این موسسه را معرفی نموده است.

«مرتضی پیوندزنی»، در گفتگو با خبرنگار گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت های موسسه فرهنگی قرآن و عترت «رصدگر عمق آسمان» در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اظهار کرد: این موسسه با به کارگیری علم نجوم، معارف و مفاهیم اعتقادی، اخلاقی و عبادی آیات نجومی قرآن را در قالب برنامه های گردشگری نجوم قرآن با برگزاری کلاسهای آموزشی، کارگاهها و نشست های تخصصی و برنامه های نمایشگاهی قرآن و عترت با جذابیت به مخاطبان ارایه می کند.

معاون موسسه فرهنگی قرآن و عترت رصدگر عمق آسمان بیان کرد: از دیگر فعالیت های این مؤسسه می توان به موضوع بندی تمام آیات قرآن کریم اشاره کرد که دو جلد «پیدایش کیهان و دگرگونی آن» و «نجوم،علم شناخت» به چاپ رسیده است.

وی همچنین کتاب «قرآن، نجوم و کائنات» را به عنوان یکی از محصولات فاخر این موسسه نام برد و گفت: این کتاب به عنوان اولین کتابی علمی پژوهشی توسط وزارت علوم تأیید شده است و شامل فهرست آیات نجومی قرآن است که به همراه دیدگاه‌های مفسران معاصر شیعه و ترجمه‌ی منتخب هر آیه ارائه شده است.

معاون موسسه فرهنگی قرآن و عترت رصدگر عمق آسمان بخش دیگر فعالیت های این موسسه را، هالوگرافی نام برد و گفت: در این برنامه آیات قرآن کریم در قالب یک داستان و سناریو به صورت یک تصویر مجازی سه‌بعدی ارائه می‌ شود و مخاطبان با استفاده از عینک‌های مجازی، با آیات قرآن کریم ارتباط برقرار می کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این موسسه مبدع گردشگری نجوم قرآن کریم است و در نخستین جشنواره گردشگری کشور نیز حائز رتبه دوم شده است، به همین جهت یکی از رویکردهای این موسسه برگزاری کارگاههای شناخت نجوم و آیات نجومی است و در همین راستا آموزش نجوم قرآن کریم ویژه کودکان و بزرگسالان، برگزاری کارگاههای تخصصی یک روزه نجوم قرآن در دانشگاهها و نهادها، برگزاری کارگاههای نجوم در مدارس، مساجد و موسسات شهرقم صورت گرفته است.

سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از اول تا ۱۴ فروردین پذیرای قرآن دوستان در مصلی امام خمینی(ره) است.

کد خبر 1755917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha