از ویزیت رایگان تا نقالی در بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن

بخش دانشگاهی سی‌ویکمین نمایشگاه قرآن کریم با میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی با برنامه های متنوع قرآنی، پزشکی و نمایش و پرده‌خوانی آیات قرآنی پذیرای بازدیدکنندگان از این نمایشگاه است.

سعید رضایی، مدیر بخش دانشگاهی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با حضور در غرفه این خبرگزاری در مورد فعالیت های این بخش گفت: در دستگاههای علمی کشور، یک دستگاه هر ساله میزبان نمایشگاه قرآن است و امسال این افتخار نصیب دانشگاه آزاد اسلامی که بزرگترین دانشگاه حضوری جهان با بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانشجوی ایرانی و خارجی است شد وبعنوان میزبان بخش دانشگاهی تعیین شد.

رضایی افزود: در بخش دانشگاهی؛ وزارت علوم، جهاد دانشگاهی، دانشگاه پزشکی، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه جامع علمی کاربردی حضور فعال دارند و دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای کل کشور طرح ملی حفظ را در این بخش اجرا می کند.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی ۲۷ برنامه جامع را به وزارت ارشاد ارایه کرد و این برنامه ها با نگاه محتوایی و جدید در نمایشگاه ارایه شد. بر همین اساس هرشب یک نشست تخصصیی در بخش دانشگاه با حضور بهترین اساتید حوزه و دانشگاه از سراسر کشور در ساعت ۲۰ برگزار می شود.

رضایی تصریح کرد: در بخش کارگاههای آموزشی با عنوان؛ آسیب شناسی مسابقات قرآن و عترت، زیباشناسی قرآن و ...برگزار می شود. همچنین در بخش امید افرینان بیشتر جوانان در فضای فرهنگی فعالیت می کنند. کرسی هنر با حضور بهترین اساتید هنر کشورنیز در این بخش برگزار می شود که ۲۴ تابلو نفیس در این بخش به نمایش گذاشته شدند.

ویزیت رایگان پزشکی بازدیدکنندگان از نمایشگاه قرآن

وی با اشاره به ویزیت رایگان بازدیدکنندگان از نمایشگاه قرآن اظهار داشت: در بخش کرسی سلامت؛ با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران هر شب ۲ پزشک متخصص از بیمارستانهای مختلف کشور حضور دارند که در این بخش هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز با حضور پزشکان منتخب این مجموعه مشارکت دارد و ویزیت رایگان بازدیدکنندگان از نمایشگاه انجام می شود.

مدیر بخش دانشگاهی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: برای اولین بار اینفوگرافی قرآن با حضور اساتید برتر قرآنی در این بخش ارایه و هر شب کرسی های قرآنی در این بخش برگزار می شود.

نقالی و پرده خوانی قرآنی در بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن

وی با اشاره به نمایش نقاله خوانی در بخش دانشگاهی نمایشگاه اظهار کرد: از طریق دانشگاه فرهنگیان نقالی پرده خوانی قرآنی در این بخش اجرا می شود. رضایی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی اولین برگزار کننده مسابقات قرآنی در سراسر کشور است که این مسابقات در چند بخش؛ آوایی، تواشی خواهران، دعا خوانی و مداحی برای بانوان، معارف برگزار می شود تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مسابقات هنری قرآن را در ۱۴ رشته هنری برگزار می کند ، علاقمندان در این جشنواره هنری قرآن آثار خود را در رشته های خطاطی، نقاشی، انیمشن، مقاله نویسی و ... ارایه می کنند و امسال بیش از ۱۰۰ هزار نفر در این مسابقات شرکت کردند و سه نفر به سطح ملی راه می یابند متولی این مسابقات امسال وزارت بهداشت و درمان است.

مدیر بخش دانشگاهی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با اشاره به امر هر مسجد یک پایگاه قرآنی بعنوان یکی از منویات رهبر انقلاب گفت: ستاد اقامه نماز دانشگاه آزاد اسلامی زیر نظر نهاد نمایندگی رهبر انقلاب برنامه های قرآنی متنوعی را در دانشگاهها برگزار می کند. برگزاری نماز جماعت، یکشنبه های قرآنی با حضور اساتید برتر قرآنی و آموزش تجوید و معانی قرآن، برگزاری مراسم اعتکاف و مراسم سوگواری ماه محرم و اهل بیت (ع)، برگزار زیارت عاشورا در صبح های چهارشنبه... از جمله برنامه های قرآنی است.

آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی برای همکاری با کانون های فرهنگی هنری مساجد

وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ از وی رهبر انقلاب با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم گفت: سراهای نوآوری و مراکز پژوهشی دانشگاه همواره از ظرفیت های مردمی در برنامه های مختلف فرهنگی و علمی استفاده می کند. همکاری دستگاهها در این امر در کاهش هزینه های تولید بسیار می تواند موثر باشد.

رضایی با اشاره به فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی میتواند با استفاده از ظرفیت اساتید برتر در رشته های مختلف این ظرفیت را در اختیار کانون های فرهنگی هنری مساجد قرار دهد و ما برای این امر آماده همکاری و انعقاد قرارداد هستیم. فضاهای دانشگاه آزاد ظرفیت های خوبی برای بهره برداری کانون های فرهنگی هنری مساجد از سالن و آمفی تئاتر و ... را در اختیار دارد که این ظرفیت می تواند برای بهره برداری در اختیار این نهاد قرار بگیرد.

کد خبر 1756021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha