ما حافظان قرآن و اهل بیت هستیم

مسئول بخش غرفه پاکستان در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در سی ویکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: وظیفه ما حفاظت از آموزه‌های اهل بیت(ع) و قرآن کریم است و در همین راه قدم بر می داریم.

به گزارش خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری شبستان، یکی از بخش های بین الملل سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، غرفه پاکستان است.

وسیمه زهرا همدانی از کشور پاکستان طلبه دانشگاه جامعه الزهرای قم که هشت سال پیش از این دانشگاه فارغ التحصیل شده است و هم اکنون در اسلام آباد پاکستان زندگی می کند، هم اکنون در این نمایشگاه شرکت کرده است، در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار شبستان گفت: بعد از پایان تحصیلات به اسلام آباد رفتم و دوره ها و فعالیت های قرآنی را آغاز کردم. در ابتدا بسیار سخت بود زیرا مردم نمی پذیرفتند و بعد از سخنرانی در زمینه های مختلف اعم از مناسبتی محرم و صفر و رمضان و قرآنی و مداحی مردم جذب شدند و زمینه برای فعالیت ما فراهم شد.

وی درباره فعالیت های دارالقرآن خود در اسلام آباد پاکستان گفت: مردم کشور ما خواندن قرآن را همه بلد هستند، ولی تجوید را همه نمی دانند و حداقل در منطقه ما بلد نیستند و برای همین در دارالقرآن شروع به آموزش تجوید و قرائت کردیم. قرائت تجوید با صدای قاریان خوب و برجسته در دارالقران داریم و رایزنی فرهنگی نیز ما را می شناسند و همان آنها ما را معرفی و به نمایشگاه دعوت کردند.

وسیمه زهرا همدانی درباره کتاب هایی که در نمایشگاه قرآن کریم عرضه کرده اند، گفت: در این غرفه قرآن چاپ مختلف پاکستان است که مربوط به اهل تسنن و شیعیان هست که در زمینه های مختلف قرآنی کار کرده اند. یک سری از این کتاب ها همان کتاب هایی است که در دارالقرآن تدریس می  شود و یک کتاب مربوط به مفاهیم قرآنی است که درس اولیه بچه هاست و یک کتاب مربوط به آموزش تجوید به بزرگ ترهاست.

وی حضور بازدید کنندگان از نمایشگاه را خوب توصیف کرد و گفت: ما خیلی چیزها رو داریم یاد می گیریم  دوست داریم یاد بگیریم چیزهایی که شما اختراع می کنید ما می توانیم از آن استفاده کنیم.

مسئول بخش غرفه پاکستان درباره فعالیت ماه رمضان در پاکستان گفت: در ماه رمضان مساجد و حسینیه ها مملو از جمعیت می شود و کلاسهای قرآنی و حلقه های قرآنی تشکیل می شود.  الان افرادی که از جامعه الزهرا، بنت الهدی و جامعه المصطفی فارغ التحصیل شده اند، دوره های قرآنی خوبی برگزار می کنند و  دوره های تجوید در حال برگزاری است و شب عید را جشن می گیرند و در شب قدر مراسم برگزار می کنند.

وی درباره واکنش کشور پاکستان در برابر اهانت به قرآن کریم که در کشورهای غربی صورت گرفت، گفت: وظیفه ما حفاظت از آموزه‌های اهل بیت(ع) و قرآن کریم است و در همین راه قدم بر می داریم. در کشور ما راهپیمایی انجام شد و  جلوی پارلمان مردم رفتند و راهپیمایی برای اهانت به قرآن انجام دادند و این اقدامات را محکوم کردند.

کد خبر 1756054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha