نیروهای مقاومت تربیت شدگان مسجد هستند/ سکوت جهان اسلام مقابل تخریب ۱۲۰۰ مسجد!

ابوشریف با بیان اینکه مسجد نقش محوری در سازمان دهی و آموزش نیروهای مقاومت دارد، گفت: تمام نیروهای مقاومت از فرزندان مسجد هستند و نماز جماعت در مسجد اقامه کردند و نیمی از این نیروها حافظ قرآن هستند.

ابوشریف، نماینده جهاد اسلامی در ایران در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان  در مورد نقش جمهوری اسلامی در حمایت از فلسطین، اظهار کرد: ملت فلسطین انتظار بیشتری از جهان اسلام دارند امت اسلامی در این نبرد همراه ما بودند و ایران نیز حمایت اساسی از ملت فلسطین در سطح مردمی و دولتی کرده است، ایران پشت مقاومت ایستاده و از آن حمایت کرده است، ایران برای مقابله با رژیم صهیونیستی و تقویت جبهه مقاومت اقدامات بسیاری کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر امت اسلامی دو میلیارد جمعیت دارند اما متاسفانه نقش موثر و فعالی در حمایت از فلسطین و جلوگیری از کشتار و قتل عام مردم در نوار غزه نداشته اند، تصریح کرد: در نوار غزه بیش از هزار و ۲۰۰ مسجد وجود دارد که بیش از هزار مسجد تخریب شدند متاسفانه جهان اسلام اقدام موثری در مقابله با این جنایت انجام نداده است.

ابوشریف تصریح کرد: دولت های اسلامی موضع تاثیرگذاری در موضوع فلسطین ندارند، برخی از این دولت ها علیه ملت فلسطین و آرمان مقاومت توطئه می کنند. برخی دولت ها مانند مصر نیز دچار سوءمدیریت هستند اکنون نقش مصر در مسئله سودان، غزه و لیبی میانجی گری است ما از کشورهای اسلامی انتظار بیشتری داریم.

نماینده جهاد اسلامی در ایران ادامه داد: این کشورهای اسلامی بعد از گذشت مدت زمان طولانی متاسفانه تنها یک کنفرانس برگزار کردند که آن هم نتیجه ای تا کنون نداشته است. جمهوری اسلامی ایران تنها حامی فلسطین بوده است و خداوند ملت فلسطین را پیروز کند.

وی در مورد جایگاه مسجدالاقصی یادآورشد: همه در مورد اهمیت این مسجد آگاه هستند که قبله اول مسلمانان است اما متاسفانه تحت سیطره صهیونیست ها قرار دارد و ده ها شهرک نشین برای هتک حرمت وارد این مسجد شدند. اگر ماه رمضان و ترس رژیم صهیونیستی از انتفاضه کرانه باختری نبود وضعیت به گونه ای دیگر بود رژیم صهیونیستی ترسی از امت اسلامی ندارد بلکه ترس از کرانه باختری و ملت فلسطین دارد!

ابوشریف تاکید کرد: امت اسلامی در برابر تخریب این حجم از مساجد هیچ حرکتی انجام ندادند و نیازمند نقش بیشتر علما و ملبغان  و مسلمانان در این زمینه هستیم. متاسفانه در عربستان دعا برای ملت فلسطین را ممنوع کردند و اگر کسی برای فلسطین کمک جمع آوری کند زندانی می شود.

وی در مورد نقش مساجد در حمایت از فلسطین گفت: تمام نیروهای مقاومت از فرزندان مسجد هستند و نماز جماعت در مسجد اقامه کردند و نیمی از این نیروها حافظ قرآن هستند. مسجد نقش عبادی ، سازمان دهی و آموزش حفظ قرآن را در تربیت این نیروها دارد و مسجدالاقصی محور اساسی در حرکت ملت فلسطین دارد.ب

ابوشریف خاطرنشان کرد: بیشتر امت اسلامی قلوبشان و دلهاشان با ملت فلسطین است و از آنها حمایت می کنند اما مشکل اصلی دولت ها هستند.

کد خبر 1756261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha