بودجه ۱۴۰۳ کسری پنهان ندارد/ ثبت سفارش واردات خودرو در حال انجام است

منظور گفت: قانون بودجه امسال فاقد کسری و قابل تأمین است و همچنین کسری بودجه پنهان در قانون بودجه ۱۴۰۳ عملا وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، داوود منظور امروز ۸ فروردین در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز جلسات هماهنگی سازمان برنامه و بودجه با همه دستگاه ها، گفت: سهم همه دستگاه ها اعم از خدماتی و زیربنایی در تحقق این رشد را مشخص می کنیم و برنامه جدید تهیه و به رئیس جمهور تقدیم می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه بخشی از قانون بودجه ابلاغ شده امسال، نظرات دولت را به صورت حداکثری تأمین کرده است، افزود:  امروز آیین نامه اجرایی مهم قانون بودجه یعنی حقوق و دستمزد کارکنان دولت تصویب شد.

وی خاطرنشان کرد: قانون بودجه امسال فاقد کسری و قابل تأمین است و همچنین کسری بودجه پنهان در قانون بودجه ۱۴۰۳ عملا وجود ندارد.

منظور با اشاره به گزارش رئیس کل بانک مرکزی در جلسه گزارشی درباره تأمین ارز طی سال ۱۴۰۲، گفت:  بر اساس این گزارش میزان تخصیص ارز در سال گذشته رشد قابل ملاحظه ای نسبت به ۱۴۰۱ داشته و بیشترین میزان تخصیص ارز درباره خودرو و قطعات آن بوده است.

وی با بیان اینکه سال 1402 را از نظ بودجه و تامین مالی به خوبی پشست سرگذاشتیم، افزود: در این رابطه ۲۱۰۰ همت منابع دولت تجهیز شد که رشد ۴۰ درصدی نسبت به ۱۴۰۱ داشت بنابراین شاهد تحول در حوزه تأمین منابع مالی دولت بودیم. همچنین ۱۶۲۰ همت تأمین اعتبارت جاری و ۳۰۳ همت بودجه عمرانی بود که هر دو نسبت به سال قبل از آن رشد داشته اند و سهم درآمدهای پایدار دولت و رشد آن بیش از سایر منابع بوده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به رشد ۵۷ درصدی درآمدهای دولت، خاطرنشان کرد: سهم فروش نفت و املاک ۱۷ درصد بود لذا دولت به سمت تأمین منابع مالی پایدار غیر تورمی و با تأکید بر درآمدهای مولد در کشور می رود.

کد خبر 1756301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha