اقامت بیش از ۸۱ هزار نفر در واحدهای اقامتی آذربایجان غربی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۷ فروردین ۱۴۰۳، حدود ۸۱ هزار و ۲۰۱ نفر در واحدهای اقامتی استان اقامت داشتند.

مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، گفت: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۷ فروردین ۱۴۰۳، حدود ۸۱ هزار و ۲۰۱ نفر در واحدهای اقامتی استان اقامت داشتند.

وی افزود: در این مدت آمار اقامت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشته و نیز ضریب اشغال تخت‌ واحدهای اقامتی سطح استان در ایام نوروز ۴۵ درصد است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: از این تعداد ۴۱ هزار و ۷۵ نفر در واحدهای اقامتی استان اعم از هتل، هتل آپارتمان، بوم‌گردی، مجتمع‌های گردشگری و ... و ۴۰ هزار و ۱۲۶ نفر در سایر مراکز اقامتی اعم از مدارس، خانه معلم، باشگاه فرهنگیان، کمپ‌های موقت، مهمان‌سراهای ادارات و ... اقامت داشتند.

صفری با بیان اینکه در نیمه دوم تعطیلات نوروزی همواره آمارهای اقامتی، بازدید از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان صعودی می‌شود، ادامه داد: همچنین در این مدت ۸۳۳ هزار و ۶۹۳ نفر از جاذبه‌های گردشگری، طبیعی، فرهنگی، تفریحی، صنایع‌دستی و موزه‌های استان بازدید داشته‌اند که نشان‌دهنده رشد ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

کد خبر 1756328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha