احیای کارکرد اجتماعی، این مسجد را برقرار کرده است

مسجد صاحب الزمان (عج) روستای توکل آباد شهرستان کهنوج در جنوب کرمان چند سالی می شود در راستای احیای کارکرد اجتماعی، با راه اندازی مرکز خیریه و نیکوکاری سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی دست نیاز فقرا را به گرمی فشرده و از آنها حمایت کرده و پناهگاهی برای درماندگان شده است.

خبرگزاری شبستان _ جنوب کرمان، مهدیه شعبانی؛ از صدر اسلام مسجد همواره محل اجتماع مسلمین برای راز و نیاز با خالق یکتا بوده و در کنار کارکرد عبادی دارای کارکردهای دیگری همچون سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نیز بوده است، امروز احیای کارکردهای مسجد تراز اسلامی گره گشای مشکلات مردم و جامعه خواهد بود به طور مثال احیای کارکرد اجتماعی مسجد باعث باخبر شدن از حال و روز همسایگان مسجد و کاهش آسیب های اجتماعی در آن محله می شود و با احیای این کارکرد، مسجد پشتوانه ای برای نیازمندان و فقرای همسایه خود خواهد بود، نهضت بازگشت به مسجد در واقع تلاشی برای احیای کارکردهای مسجد تراز اسلامی است و در این راستا برخی از مساجد با راه اندازی مرکز خیریه و نیکوکاری سعی دارند تا با پر رنگ کردن کارکرد اجتماعی مسجد حامی نیازمندان و فقرا و پشتوانه درماندگان باشند، مسجد صاحب الزمان (عج) روستای توکل آباد شهرستان کهنوج در جنوب کرمان نیز چند سالی می شود با راه اندازی مرکز خیریه و نیکوکاری سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی دست نیاز فقرا را به گرمی فشرده و از آنها حمایت کرده و پناهگاهی برای درماندگان شده است.

حجت الاسلام موسی سالاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: فعالیت های مرکز خیریه و نیکوکاری سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در زمینه قرآنی، اشتغال و کارآفرینی، عمرانی، مشاوره و فرهنگی است.

امام جماعت مسجد سیدالشهداء روستای توکل آباد شهرستان کهنوج افزود: ۵۰۰ خانواده تحت پوشش این مرکز خیریه قرار دارند و از خدمات آن بهره مند می شوند.

احیای کارکرد اجتماعی این مسجد را برقرار کرده است

وی بیان کرد: راه اندازی خانه قرآن و برگزاری دوره های آموزش قرآن کریم یکی از خدمات این مرکز خیریه و نیکوکاری است.

احیای کارکرد اجتماعی این مسجد را برقرار کرده است

حجت الاسلام سالاری ابراز کرد: برنامه های قرآنی خانه قرآن محله محور است و با حضور ۴ مربی جلسات هفتگی قرآن کریم در محلات سطح شهرستان کهنوج برگزار می شود.

احیای کارکرد اجتماعی این مسجد را برقرار کرده است

مدیر مرکز خیریه و نیکوکاری سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مسجد سیدالشهداء روستای توکل آباد کهنوج ادامه داد: همچنین یکسالی می شود که دوره آموزشی قرآن کریم با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج به صورت مجازی در حال برگزاری است.

وی اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان علاوه بر برگزاری جلسات جزء خوانی قرآن کریم در مسجد، جلساتی محله ای تلاوت قرآن کریم نیز برگزار می شود.

حجت الاسلام سالاری عنوان کرد: یکی از خدمات مرکز خیریه و نیکوکاری سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، توزیع بسته های معیشتی، گوشت و غذای گرم در بین خانواده های نیازمند تحت پوشش این مرکز است.

امام جماعت مسجد سیدالشهداء روستای توکل آباد شهرستان کهنوج بیان کرد: امسال در ایام ماه مبارک رمضان با ذبح یک راس گوساله و ۱۰ راس گوسفند بیش از ۱۰۰ بسته گوشت قرمز در بین نیازمندان و ایتام تحت پوشش این مرکز توزیع شده است.

وی افزود: یکی از اقدامات مرکز نیکوکاری سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، راه اندازی آشپزخانه مسجد است که امسال در ایام ماه مبارک رمضان با ذبح ۶۵ راس گوسفند قریب ۴ هزار پرس غذا در این آشپزخانه پخت شده و در بین نیازمندان توزیع شد.

حجت الاسلام سالاری ابراز کرد: علاوه بر این نیز از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون ۲۴۰ بسته معیشتی شامل اقلام غذایی مورد نیاز در بین خانواده های نیازمند تحت پوشش این مرکز نیکوکاری توزیع شده است.

مدیر مرکز خیریه و نیکوکاری سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مسجد سیدالشهداء روستای توکل آباد کهنوج خاطرنشان کرد: رسیدگی به مشکلات خانواده های تحت پوشش مرکز خیریه و نیکوکاری سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و اهالی محله مسجد از سایر خدمات این مرکز است.

وی اضافه کرد: به همین منظور به افراد تحت پوشش و اهالی محله مسجد خدمات مشاوره ای در زمینه خانواده، ازدواج و تحصیل به صورت رایگان ارائه می شود.

احیای کارکرد اجتماعی این مسجد را برقرار کرده است

امام جماعت مسجد سیدالشهداء روستای توکل آباد شهرستان عنوان کرد: یکی دیگر از اقدامات مرکز خیریه و نیکوکاری سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، فراهم کردن زمینه ازدواج جوانان است و تاکنون با کمک خیرین موفق شده جشن ازدواج آسان یکهزار و ۵۰۰ زوج جوان را برگزار کند.

احیای کارکرد اجتماعی این مسجد را برقرار کرده است

وی عنوان کرد: همچنین قریب ۸۰۰ سری جهیزیه با مشارکت سپاه، کمیته امداد امام خمینی (ره) و خیرین به زوج های جوان نیازمند اعطا شده است.

حجت الاسلام سالاری تصریح کرد: در نهضت بازگشت به مسجد، لازمه داشتن مسجدی برقرار این است که مسجد را به پایگاهی برای حل مشکلات مردم تبدیل کنیم اگر ما مسجدی ها بتوانیم در حد توان خود برای رفع مشکلات همسایگان مسجد قدمی هر چند کوچک برداریم آنگاه شاهد رونق گرفتن مساجد خواهیم بود.
 

کد خبر 1756376

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha