کاهش ۵۷ درصدی تصادفات فوتی خراسان جنوبی در طرح نوروزی

سردار شجاعی‌نسب گفت: از ابتدای طرح نوروزی سال ۱۴۰۳ تصادفات فوتی در جاده های استان ۵۷ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سردار حسن شجاعی‌نسب امروز (۹ فروردین) در ستاد اجرایی خدمات سفر استان اظهار کرد: در حوزه انتظامی روزانه ۲ هزار نفر از همکاران پلیس با ۴۴۵ خودرو و ۴۳۶ گشت خودرویی، موتوری و پیاده در کنار سازمان‌ها و نهادها مشغول خدمت به مردم هستند.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون انتظامی استان بیش از ۲۰ هزار خدمت را با عناوین مختلف به مردم ارائه شده است.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی از آماده‌باش سه هزار نیروی فرهنگ‌یار پلیس و ۴۰ هزار همیار پلیس در استان خبر داد و گفت: در این مدت با بازرسی‌های انجام شده ۱۰ واحد صنفی که فعالیت غیرمجاز داشتند پلمب شدند.

شجاعی‌نسب با اشاره به اجرای ۲۶ طرح عملیاتی برخورد با تخلفات ترافیکی، ادامه داد: با هم‌افزایی و همکاری همه سازمان‌ها از ابتدای امسال ۱۶ درصد کاهش تصادفات را داریم و در درون شهری فوتی نداشتیم و در برون شهری با فوت هفت نفر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۳ درصد کاهش فوتی تصادفات در جاده‌های استان داشتیم.

وی با اشاره به کاهش ۴۰ درصد مجروحان تصادفات و کاهش ۲۳ درصدی سرقت‌ها و جرائم از ابتدای امسال تاکنون، گفت: همچنین کشف سرقت‌ها در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی به فوت ۱۰ نفر در تصادفات ایام نوروز اشاره کرد و یادآور شد: از ۲۴ اسفندماه تا پایان روز هفتم فروردین‌ماه ۱۴۰۳،  فوتی‌های تصادفات برون شهری ۵۷ درصد نسبت به سال قبل کاهش دارد.

شجاعی‌نسب افزود: تاکنون خراسان جنوبی در کاهش تصادفات جرحی نوروز ۱۴۰۳ رتبه اول و کاهش تصادفات فوتی رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 1756408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha