از فرصت شب‌های قدر در راستای جهاد تبیین در مساجد باید استفاده کرد

امام جمعه موقت شهرستان ورامین گفت: این ایام فرصت بسیار خوبی است که در محافل شب‌های قدر و مساجد و اماکن دیگر سخنرانان و مداحان به روشنگری بپردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان های استان تهران، حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت شهرستان ورامین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت خود و دیگر نمازگزاران به تقوای الهی با اشاره به اینکه مسئله قانون مداری و اجرای قانون در جوامع مدنی یک هنجار ستودنی است اظهار کرد: حضرت علی (ع) در زمان حکومت خود در تمام عرصه‌ها قوانین الهی را رعایت می‌کرد.

حجت الاسلام محمودی با بیان اینکه یوم الله ۱۲ فروردین ماه از روزهای تاریخی انقلاب اسلامی است که باید گرامی داشته شود گفت: هم جمهوریت و هم اسلامیت دو سرمایه بزرگ انقلاب اسلامی است که همچنان قدرت و صلابت را به ملت و کشور بخشیده و دشمن از این موضوع ناراحت است.

امام جمعه موقت ورامین با بیان اینکه دشمن می‌خواهد با ایجاد یاس و ناامیدی حضور مردم را در صحنه‌های انقلاب کمرنگ کند افزود: آنها به دنبال تخریب مبانی دینی و انقلابی هستند و می‌خواهند اعتقادات مردم را تضعیف کنند.

وی با اشاره به اینکه روز ۱۲ فروردین ماه متقارن با ۲۱ ماه مبارک رمضان شده است بیان کرد: این ایام فرصت بسیار خوبی است که در محافل شب‌های قدر و مساجد و اماکن دیگر سخنرانان و مداحان به روشنگری بپردازند.

خطیب نماز جمعه ورامین با اشاره به شب‌های قدر عنوان کرد: با توجه به اینکه ۲۱ ماه مبارک رمضان با ۱۳ فروردین و روز طبیعت هم زمان شده همه مردم به ویژه مسؤولان وظیفه دارند به حرمت عزای امیرالمومنین حفظ حرمت کنند و در این راستا خوب است که برخی جلسات آقایان و بانوان با عنوان توسل و قرائت قرآن در پارک‌ها و بوستان‌ها برگزار شود، مبادا با گناه و روزه خواری حرمت شکنی صورت گیرد که باید از عواقب آن ترسید و باید از علنی شدن فسق و فجور پرهیز شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در خصوص بی حجابی نیز تذکر و هشدار داد و گفت: در ماه مبارک رمضان شاهد بی حجابی ها و رفتارهای زننده ای از سوی برخی دختران هستیم که باید به خانواده آنان هشدار و تذکر داده شود، در این زمینه باید قانون اجرا شود و از مسوولانی که قانون را رعایت نمی‌کنند به شدت گلایه مند هستیم.

امام جمعه موقت ورامین افزود: دو سال دیگر ایام مبارک رمضان با عید نوروز همزمان خواهد بود و باید مسؤولان باید پیش بینی‌ها و برنامه ریزی های لازم را داشته باشند.

حجت الاسلام محمودی از برگزاری تشییع نمادین امام علی (ع) در شب ۲۲ ماه مبارک رمضان خبر داد و بیان کرد: این مراسم از ساعت ۹ شب از مسجد صاحب الزمان(عج) ورامین انجام خواهد شد.

خطیب نماز جمعه ورامین در خصوص شعار سال مبنی بر «جهش تولید و مشارکت مردم» نیز عنوان کرد: مقام معظم رهبری با نگاهی حکیمانه این نامگذاری را انجام داده اند و وظیفه مردم و مسؤولان این است که با تمام توان عملیاتی شدن این شعار را دنبال کنند که البته در سال‌های گذشته نیز در حوزه اقتصاد و حمایت از تولید گام‌های مؤثری برداشته شده و طبق فرمایش رهبری باید جهش تولید اتفاق بیافتد و باید موانع جهش تولید بررسی شود، مثلاً در همین شهرستان شاهد با مشکلات جاده و راه و ترافیک قلعه نو مواجه هستیم که در جذب ایده آل سرمایه گذاران تأثیر منفی گذاشته است.

امام جمعه موقت ورامین بیان کرد: مسؤولان باید مشکلات حوزه راه شهرستان را با روحیه جهادی حل کنند، ما دائماً با شکایت و اعتراض مردم مواجه هستیم و باید در این خصوص اقدام عملیاتی و سریع و جدی صورت بگیرد.

حجت الاسلام محمودی با اشاره مشکلات در بانک ها گفت: موضوع بانک‌ها خصوصاً برخی بانک‌های دولتی در ارائه تسهیلات و در حوزه تولید با سختگیری‌های زیادی مردم را معطل و خسته کرده اند، دولت باید برای جهش تولید تسهیلات مناسب را از طریق بانک‌ها در اختیار مردم بگذارند، البته برخی بانک‌ها نیز نهایت همکاری را دارند که باید از آنها قدردانی مرد اما مجموعاً این وضعیت شایسته تحقق شعار سال نیست.

خطیب نماز جمعه ورامین با بیان اینکه مسئله فلسطین همچنان مسئله اول جهان است عنوان کرد: ۱۷۵ روز از آغاز طوفان الاقصی می‌گذرد و شاهد هستیم که فلسطین با وجود شهدای زیاد مثل کوه سرپا ایستاده است و وقایع تکان دهنده فلسطین مایه شرمندگی حامیان ظاهری اسرائیل نیز شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در پایان اظهار داشت: تعرض به نوامیس توسط صهیونیست‌ها منزجر کننده است و امروز بعد از نماز جمعه تظاهرات خشم برگزار می‌شود که اعلام این برنامه واکنش اینترنشنال را به همراه داشته است.

کد خبر 1756560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha