«الهیه»؛ ترویج مفاهیم نهج‌البلاغه و خطبه همام روی موج رادیو

نیکانیک با بیان اینکه برنامه «الهیه»با رویکرد ترویج مفاهیم نهج البلاغه و خطبه همام تهیه شده است، گفت:  این برنامه که سحرهای ماه مبارک رمضان روانه آنتن می‌شود با بیانی روان به نشر مفاهیم نهج البلاغه می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، برنامه الهیه رادیو تهران سحرهای ماه مبارک رمضان به گوینده رضا خضرایی ساعت ۴ تا ۵:۳۰ از موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز تقدیم مخاطبان می شود.

«مینا نیکانیک»، تهیه کننده برنامه سحرگاهی رادیو تهران درباره موضوع های برنامه الهیه ویژه سحرهای ماه رمضان به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: محور انتخاب موضوع برنامه الهیه رادیو تهران، حکمت های نهج البلاغه، خطبه همام و همچنین نامه 31 امیرالمومنین به فرزندشان امام حسن (ع) است. الهیه سعی دارد با بیانی روان به نشر مفاهیم نهج البلاغه بپردازد. در این برنامه صفات پرهیزکاران را توصیف می‌کنیم.

وی افزود: برنامه از نوآوری های خاصی برخوردار است. موضوع برنامه در آیتم "علی نامه" مطرح، در آیتم "حدیث نو شدن" تبیین و در آیتم "بخوان باران" تفسیر می شود.در بخش کارشناسی موضوع برنامه کاملا بررسی و مصداق های اجتماعی آن ذکر خواهد شد.

تهیه کننده برنامه  رادیویی درباره دیگر بخش های مختلف برنامه "الهیه"  توضیح داد: بخشی با عنوان"علی نامه" طراحی شده که ذکر خطبه مذکور از نهج البلاغه که موضوع برنامه از آن برگرفته شده است."بخوان باران" ترکیبی از سخنان بزرگان دینی و مذهبی، آیات عظام و مراجع تقلید و شهدا همراه با تصنیف، شعر، تواشیح، ادعیه و آیات مرتبط با موضوع قرآن کریم  و موضوع برنامه است. "رهنامه آسمان"، وعده های خداست در قرآن با ذکر آیه و ترجمه آن با تفسیر حجت الاسلام مهدویان و "حدیث نو شدن"تبین ادبی موضوعی همراه با اشعار بزرگان ایرانی مرتبط با موضوع است.

مینا نیکانیک افزود:  از دیگر بخش های برنامه الهیه می توان به "به نام جانان" اشاره کرد که به برکت نام شهدا هر روز با صدای یک شهید به استقبال دعای سحر می رویم."با خدا حرف بزن" بخش گزارشی نیایش های دلی مردم ترکیب شده با تصنیف و دعاست."سحرگاهان" با دعای پر فیض سحر به استقبال اذان صبح به افق تهران می رویم که این بخش حاوی ادعیه های ماه مبارک رمضان و همچنین تفسیر دعاهای روز ماه رمضان توسط مرحوم آیت الله مجتهدی است.

پایان پیام/
 

کد خبر 1756593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha