جهش جرائم ناشی از نفرت علیه مسلمانان آلمان در سال ۲۰۲۳

رسانه‌ها آلمانی گزارش دادند که تعداد جرائم اسلام هراسانه در آلمان در سال ۲۰۲۳ میلادی بیش از دو برابر افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « middleeastmonitor»، رسانه‌ها آلمانی گزارش دادند که تعداد جنایات اسلام هراسی در آلمان در سال ۲۰۲۳ میلادی بیش از دو برابر افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری آلمان، با استناد به پاسخ دولت به تحقیق «کریستوف دو وریس»، قانونگذار اتحادیه دموکرات مسیحی  در سال ۲۰۲۳ میلادی ۱۴۶۴ جرم ناشی از نفرت در سراسر آلمان در زمره اقدامات اسلام هراسانه قرار گرفت.

این در حالی است که تعداد جرایم ناشی از نفرت در سال ۲۰۲۲ میلادی ۶۱۰ مورد یعنی نصف تعداد سال گذشته میلادی بود.

بر اساس گزارش‌های دریافت شده، پلیس آلمان در سه ماهه اول سال جاری میلادی ۱۳۷ جرایم اسلام هراسانه ناشی از نفرت را گزارش داده است.

افزایش چشمگیر جنایات ناشی از نفرت علیه مسلمانان با تشدید جنگ اسرائیل علیه فلسطینی‌ها در غزه مرتبط است.

دولت آلمان از روز۷ اکتبر بارها نسبت به افزایش نژادپرستی ضد مسلمانان در این کشور ابراز نگرانی کرده است.

ـ«استفن هبسترایت»، سخنگوی دولت آلمان گفت هرگونه حمله به مسلمانان در آلمان به دلایل مذهبی یا دلایل دیگر کاملا غیرقابل قبول است.

 وی افزود: نزدیک به پنج میلیون مسلمان در آلمان حق دارند که از آنها محافظت شود.

ائتلاف ضد اسلام هراسی و نفرت ضد مسلمانان مستقر در برلین نیز نسبت به افزایش نژادپرستی علیه مسلمانان در بحبوحه تشدید درگیری اسرائیل و فلسطین در غزه هشدار داده بود.

این ائتلاف در بیانیه‌ای نوشت: ما شاهد تشدید نژادپرستی ضد مسلمانان در آلمان هستیم؛ این چیزی است که همه ما باید نگران آن باشیم و باید جدی گرفته شود. ما نباید اجازه دهیم مواضع غیرانسانی بیشتر عادی شود و در نتیجه انسجام اجتماعی به خطر بیفتد. همه مردم باید در برابر خشونت ها و تهدیدهای نژادپرستانه و غیرانسانی محافظت شوند.

کد خبر 1759106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha