اقامت ۲۶۳ هزار و ۳۶۳ مسافر نوروزی در خراسان شمالی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: ۲۶۳ هزار و ۳۶۳ مسافر و گردشگر از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۲۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری این استان اقامت پیدا کردند.

علی مستوفیان، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: ۱۶۰ هزار و ۳۷۲ نفر معادل ۶۰.۸۹ درصد در اقامتگاه‌های رسمی، ۹۸ و ۳۶۶ نفر برابر ۳۹.۹۴ در اقامتگاه‌های غیررسمی و ۴۶۲۵ نفر در اقامتگاه‌های اضطراری خراسان شمالی اقامت داشتند.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت ۷۸۱ بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، رستوران‌ها و مراکز پذیرایی بین‌راهی استان انجام شد.

مستوفیان عنوان کرد: طی این بازدیدها باتوجه‌به مشاهده تخلف از سوی بازرسان ۶۸ مورد تذکر، به ۴۴ دفتر مرکز اقامتی، ۲۴ مرکز پذیرایی و ۲۹ مورد تشویق به ۱۸ مرکز اقامتی، ۲ دفتر خدمات مسافرتی و ۹ مرکز پذیرایی و ۱۸ مورد نیز اخطار کتبی به ۱۶ مرکز اقامتی و ۲ مرکز پذیرایی داده شد.

وی یادآور شد: از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تاکنون ۹۰۹ و ۹۰۶ گردشگر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی خراسان شمالی بازدید کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی اضافه کرد: از این تعداد بازدید ۴۳۹ هزار و ۱۰۳ مورد مختص جاذبه‌های طبیعی، ۱۹۰ هزار و ۹۴۵ مورد مربوط به جاذبه‌های تاریخی، ۳۴ هزار و ۹۱۹ مورد مرتبط با جاذبه‌های دست‌ساز، ۶۵ هزار و ۲۵۲ مورد مخصوص جاذبه‌های مذهبی و ۵۴ هزار و ۵۱۷ مورد از اماکن تفریحی و ۱۲۵ هزار و ۱۷۰ مورد از اماکن فرهنگی استان بازدید کردند.

کد خبر 1759200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha