بنیاد مسکن نقش پررنگی در توسعه و آبادانی روستاها دارد

پورواحدی با بیان اینکه طی ۴۵ سال گذشته، جایگاه خطیر و مهمی در نظام توسعه و عمران و آبادانی کشور دارد گفت: یکی از مهمترین وظایف بنیاد مسکن ساماندهی و ارزیابی خسارت‌های وارده در بحران ها و حوادث است.

مصطفی پور واحدی_ رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان آستانه اشرفیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس بنیاد مسکن اظهار کرد: بنیاد مسکن نقطه عطف و تاریخی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بود که با فرمان حضرت امام(ره) حساب ۱۰۰ امام یا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاسیس شد.

وی یکی از وظایف اصلی‌ حساب ۱۰۰ امام را  احداث مسکن برای محرومان جامعه با حمایت خیرین و نیکوکاران دانست و افزود: طی ۴۵ سال گذشته، این بنیاد نقش پررنگی در توسعه و آبادانی روستاها و کمک به اقشار محروم جامعه داشته است.

پورواحدی یکی از مهم‌ترین نیازهای افراد برای زندگی را مسکن دانست و تصریح کرد: بنیاد این وظیفه خطیر را در بسیاری از برهه های تاریخی انقلاب تا به امروز محقق کرده است.

وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن اولین و آخرین دستگاه حاضر در مناطق بحران زده و حوادث مترقبه است یادآور شد: یکی از مهمترین وظایف بنیاد مسکن ساماندهی و ارزیابی خسارت‌های وارده در بحران ها و حوادث است.

پورواحدی با بیان اینکه، به فرمایش حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) بنیاد مسکن یکی از برکات جاری و صدقات مستمر حضرت امام و یادگار ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی است گفت: امروزه این نهاد خدمتگزار با توجه به نقش و عملکرد چندین ساله خود جایگاه خطیر و مهمی در نظام توسعه و عمران و آبادانی کشور دارد.

وی در ادامه به عملکرد یک ساله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان آستانه اشرفیه اشاره و با تاکید بر اینکه، برای کل روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان آستانه اشرفیه اقدام به تهیه و تصویب طرح هادی شده است خاطر نشان کرد: این بنیاد توانسته در حدود ۱۰ روستای شهرستان اقدام به تهیه بازنگری طرح هادی روستایی با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال داشته باشد.

پورواحدی اضافه کرد: همچنین در ۱۸ روستای شهرستان با اعتباری بالغ بر ۲۸۵ میلیارد ریال اقدام به اجرای طرح هادی عمرانی از قبیل آسفالت، پیاده‌روسازی، پل سازی و زیرسازی نموده است.

وی همچنین، صدور ۱۶هزارو ۸۲۰ جلد سند در سطح شهرستان، پرداخت تسهیلات ساخت مسکن روستایی به تعداد ۴۹۷ فقره با اعتباری بالغ بر ۹۷۴ میلیارد ریال، بهره برداری و صدور سند ۵۵۴ جلد در روستا و ۲۱۷ جلد سند در بندرکیاشهر را از اقدامات مهم این بنیاد با هماهنگی و همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان در طول یکسال برشمرد.

رییس بنیاد مسکن شهرستان آستانه اشرفیه ارائه خدمات فنی و مهندسی از قبیل ضوابط صدور پروانه، تفکیک و اعلام کاربری تعداد ۴۹۷۰ فقره را از دیگر خدمات بنیاد مسکن در سطح روستاهای شهرستان بیان کرد.

کد خبر 1759204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha