جاده های خراسان جنوبی بارانی و لغزنده است

رضایی گفت: بارش باران امروز چهارشنبه در بیشتر جاده‌های اصلی موجب لغزندگی سطح جاده‌ها شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سرهنگ علیرضا رضایی امروز (۲۹ فروردین) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: تمامی محورهای استان به جز شهرستان طبس باران گزارش شده و این جاده‌ها لغزنده است.

وی افزود: جاده‌های شرق استان به خصوص در شهرستان های نهبندان، سربیشه، زیرکوه، درمیان در طول هفته جاری نیز بازندگی‌هایی داشته است لذا رانندگانی که در جاده‌های روستایی تردد دارند باید با احتیاط بیشتر برانند و با توجه به گل و لای ناشی از عبور سیلاب که به سطح راه‌ها آمده، در آبنماها دقت و توجه بیشتری داشته باشند.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یک تریلی نرسیده به شهر بیرجند از سمت شوکت‌آباد به دلیل بارندگی و لغزندگی جاده قیچی کرد و مسیر مسدود است، در ادامه از مردم خواست ضمن رعایت فاصله طولی، پرهیز از سبقت و سرعت‌های غیرمجاز، قوانین و مقررات رانندگی را رعایت کنند.

رضایی با تأکید بر اینکه رانندگی با سرعت مطمئنه، بهترین اقدام پیشگیرانه از حادثه و اتفاق ناگوار در جاده های لغزنده است، عنوان کرد: هنگام بارندگی و لغزنده شدن سرعت تردد کاهش یافته و باعث کندی حرکت می شود از همین رو باید با مدیریت زمان سفر از عجله و شتاب پرهیز شود تا شاهد وقوع تخلف که به دنبال آن سوانح رانندگی است جلوگیری شود.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی روز گذشته برای سومین بار از اواخر هفته گذشته تاکنون، درباره فعالیت سامانه بارشی جدید در این استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

فعالیت سامانه بارشی که اواخر وقت دیشب در این استان آغاز شد تا فردا (پنجشنبه) ادامه دارد.

کد خبر 1759216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha