از اسرائیل تنها پوسته‌ای ظاهری مانده است

استاندار خراسان رضوی گفت: رژیم جعلی اسرائیل بسیار آسیب‌پذیر است، قدرت نظامی این رژیم همیشه در ظاهر بوده، اما با عملیات طوفان‌الاقصی و وعده صادق فرو ریخت، لذا این رژیم کاملا فرو ریخته است و اگر چیزی وجود دارد، ظاهری و پوسته‌ای است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، یعقوبعلی نظری صبح امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین‌ماه) در مراسم بزرگداشت روز ارتش در مشهد اظهار کرد: این روز یادمان امام (ره) است که انسان باید به محضر امام (ره) با آن نگاه بلند، درایت و بصیرت سر تنظیم فرود بیاورد. به ویژه در ارتباط با امروز که افراد زیادی تمرکز کرده بودند ارتش منحل شود.

وی افزود: گروه‌های وابسته به دنیای استکبار اعم از چپ و راست همه فریاد انحلال ارتش را سر می‌دادند و عده‌ای نیز غافل بودند و همراهی می‌کردند، اما در بین همه این هیاهوها امام (ره) با نگاه بلند فرمودند ارتش باید بماند و به ارتش دستور دادند که به میدان بیایید، رژه بروید و نمایش قدرت دهید. اولین رژه بعد از پیروزی انقلاب توسط ارتش و نیروی زمینی صورت گرفت و روز ارتش و نیروی زمینی در تاریخ ثبت شد.

نظری با بیان اینکه اقتدار نیروهای مسلح ما در میدان، در باورها، عمل و نمادها همه معین است، عنوان کرد: دشمن تردیدی در این موضوع ندارد و همه مطلع هستند. این اطلاع دشمن و عمومی در حد شرایط است، اما ما امروز به اقتدار نیروهای مسلح در نظام اسلامی، مردمی بودن نیروهای مسلح و اهداف و نگاه‌های معنوی در نیروهای مسلح مفتخر هستیم. همین معنویت و اهداف عالیه، بلند و معنوی نیروهای مسلح ما را بین همه نیروهای مسلح جهان دارای جایگاه ویژه و برجسته کرده است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: با وجود این نیروهای مسلح احساس امنیت، آرامش و وجود یک قدرت برای کشور را داریم. یکی از صحنه‌های جدیدی که آفریده شد و گواه بر این اقتدار، عظمت و قدرت بود، مقابله با رژیم جعلی اسرائیل است، البته این مقابله نبود، بلکه تنبیه کوچکی به سبب شرارت این رژیم بود. همه جهان، دشمنان، معاندین و دنیای استکبار دیدند که اگر نظام مقدس اراده کند این قدرت به رهبری رهبر معظم انقلاب تعیین‌کننده خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه امروز رژیم جعلی اسرائیل با دو چالش جدی مواجه است، تصریح کرد: اول در مواجهه با حماس و مردم غزه است که نمی‌داند چه کند و در این باتلاق گیر کرده است. غلط دیگری که کرد در مقابل قدرت نظام اسلامی بوده که در باتلاق دیگری فرو رفته است و نمی‌داند چه بکند. البته از قوت و قدرت این کشور و نظام مطلع هستند و ما نیز با پیروی از رهبر معظم انقلاب و فرماندهان و نیروهای مسلح این سرزمین تکرار می‌کنیم که اگر بخواهند شرارتی انجام دهند، برخورد شدیدتر، دقیق‌تر و مخرب‌تری خواهیم داشت.

نظری گفت: رژیم جعلی اسرائیل بسیار آسیب‌پذیر است، عقبه مردمی، سرزمین وسیع، اقتصاد، تاریخ و فرهنگ درستی ندارد، بنابراین به معنای حقیقی خود جعلی و ساختگی است. قدرت نظامی این رژیم همیشه در ظاهر بوده، اما با عملیات طوفان‌الاقصی و وعده صادق فرو ریخت، بنابراین این رژیم کاملا فرو ریخته است و اگر چیزی وجود دارد، ظاهری و پوسته‌ای است.

استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: اگر اتکای آنها به پشتیبانی آمریکا نباشد، در آن فرو می‌ریزد، بنابراین خودشان می‌دادند، ما هم می‌دانیم و نیروهای مسلح ما نیز اطلاع و آمادگی دارند که اگر از روی بی‌عقلی و روحیه شرارت دست به اقدامی بزنند حتما پاسخ‌های سختی را دریافت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: در خراسان رضوی نیز به برکت وجود همه دستگاه‌های امنیتی فعال و پرتلاش، از مرز تا شهرها از امنیت بسیار خوبی برخوردار هستیم. در تلاش هستیم مشکلات را چه در حوزه‌های امنیتی اگر باشد و چه در بخش‌های اقتصادی و زیرساختی کمتر کنیم. در فضای اتحاد و انسجام اهداف محقق خواهد شد که این انسجام به برکت وجود امام رضا (ع) در استان وجود دارد.

قدرت نمایی بزرگ ایران باعث افزایش بازدارندگی شد

امیر رضا آذریان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا نیز در این مراسم ضمن تبریک ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: امروز روز تولد ارتش جمهوری اسلامی ایران در انقلاب اسلامی و حکومت اسلامی بوده که از حضرت امام (ره) به یادگار باقی مانده است.

وی با بیان اینکه با حماسه و قدرت‌نمایی بزرگ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ضربه بسیار سنگینی به رژیم صهیونیستی کودک‌کش زده شد، عنوان کرد: این حماسه را باید به مردم به دلیل وجود نیروهای مسلح مقتدر، شجاع و آماده تبریک گفت. به رزمندگان این عملیات نیز که به وعده خود به نام وعده صادق عمل کردند، خسته نباشید می‌گوییم.

آذریان افزود: این عملیات بزرگ و قدرتمند که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی انجام دادند، بازدارندگی بسیار قوی در منطقه بود. یک پاسخ بسیار سخت و سنگین که در تفکرشان هم نمی‌گنجید که این اتفاق رخ دهد. بدانند که اگر بخواهد هرگونه حرکتی در مرزهای جمهوری اسلامی رخ دهد یا قرار است رخ دهد، نقشه آنها قبل از اقدام از بین خواهد رفت.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا ادامه داد: این عملیات موازنه قدرت نظامی را در منطقه به ویژه غرب آسیا تثبیت کرد. این قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بوده، هست و خواهد بود. امروز هم نیروهای مسلح همچنان که بالاترین مقامات نظام جمهوری اسلامی فرمودند برای انجام ماموریت آماده هستند.

وی با اشاره به اینکه فرزندان ارتش قبل از انقلاب فرزندانش مومن، متعهد و در کنار مردم بودند و انقلاب را به پیروزی رساندند و در تثبیت آن نقش بسیار مهمی داشتند، تصریح کرد: زمانی که شعار انحلال ارتش را سرمی‌دادند، حضرت امام (ره) با بصیرت و آگاهی کامل فرمان روز ارتش را می‌دهند. در تمام جریانات گروهک‌های ضد انقلاب، ارتش نقش بسیار مهمی را در کنار سایر نیروهای مسلح داشت.

آذریان اضافه کرد: اتحاد و وحدت نیروهای مسلح در دفاع مقدس زبانزد بوده و در تاریخ ثبت شده است. در دوران دفاع مقدس نیز وحدت بین ارتش و سپاه وجود داشت و در آن زمان شهید صیاد شیرازی نقش بسیار مهمی داشتند و دشمن را از خاک جمهوری اسلامی بیرون راندند. بعد از دوران دفاع مقدس نیز از انقلاب و ارزش‌های آن دفاع کردند و دنبال ایجاد خودکفایی و خوداتکایی بودند که برای این منظور اقدام به ساخت انواع تجهیزات در نیروهای سه‌گانه و بعد چهارگانه ارتش کردند که قسمتی از قدرت این خودکفایی را در عملیات بزرگ نیروهای مسلح دیدیم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا خاطرنشان کرد: امروز یگان‌های نیروی زمینی، هوایی، دریایی و پدافند ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح در شرق کشور و در کنار مرزبانان شمال شرق مرزبانی می‌کنند و جای دورتر ار مرزهای جمهوری اسلامی را نیز حراست می‌کنند. تاکنون هیچ‌گونه موردی در منطقه شمال شرق رخ نداده که به دلیل بیداری، هشیاری، داشتن تجهیزات و امکانات خوب و اشراف اطلاعاتی نیروهای مسلح بوده که امروز این اقتدار را در این منطقه داریم.

آذریان گفت: امروز انسداد مرز را که مساله اصلی در شمال شرق و خراسان رضوی بود، آغاز کردیم و با تلاش به پایان خواهیم رساند. دوسوم یا شاید صد در صد مهندسی نیروی زمینی در شمال شرق مستقر است و انسداد مرز را انجام می‌دهند. ما در کنار مردم بودیم و هستیم، برای مردم کار می‌کنیم، اقتدار نظام را تثبیت کرده و می‌کنیم و راه امام (ره) و شهدا را ادامه می‌دهیم.

پایان پیام/

کد خبر 1759235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha