بزرگداشت روز سعدی با حضور قدمعلی سَرّامی

همزمان با روز بزرگداشت سعدی، دهمین جلسه از سلسله درس‌گفتارهای«سعدی خوانی» با حضور دکتر قدمعلی سَرّامی، استاد دانشگاه، نویسنده، شاعر و پژوهشگر ایرانی در حوزه زبان و ادبیات فارسی، در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از حوزه هنری، دکتر قدمعلی سَرّامی در این نشست که ۱ اردیبهشت ماه ساعت ۱۸ در سالن سلمان هراتی برگزار می‌شود، به زندگی، آرا، آثار و روزگار سعدی خواهد پرداخت.

سعدی یکی از رکن‌های اصلی شعر و زبان ادبیات فارسی و دارنده زبانی فصیح در کلام و نگاهی خلاق در شعر و رویکرد تعلیمی و تربیتی متعادلی در پرداخت به مسائل و امورانسانی است و مقبولیت زیادی هم از جانب طیف‌های مختلف اجتماعی دارد. به همین خاطر، دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری، این سلسله جلسات را با هدف ارائه ظرفیت‌های زبانی و ادبی سعدی در آثارش، برای علاقه‌مندان به این شاعر و ادیب بزرگ زبان و ادبیات فارسی برگزار می‌کند.

دکترقدمعلی سَرّامی، استاد دانشگاه، نویسنده، شاعر و پژوهشگر ایرانی در حوزه زبان و ادبیات فارسی است. او عضو هیأت امنای بنیاد فردوسی و یکی از پنج استاد برتر شاهنامه‌پژوه ایران به انتخاب نخستین دوره جایزه پژوهش پروفسور آقابزرگ در سال ۱۳۹۰ است. از آثار دکتر سَرّامی می‌توان به کتاب‌های «از رنگ گل تا رنج خار»، «باز هم اندرخم یک کوچه‌ایم»، «ای گدایان خرابات»، «شیرین‌تر از پرواز و مثنوی مینوی» اشاره کرد.

بزرگداشت روز سعدی با حضور دکتر قدمعلی سَرّامی در دهمین سعدی‌خوانی

این نشست‌ها، هر دو هفته یک‌بار، شنبه‌ها از ساعت ۱۸ تا ۲۰ به همت دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری و با ارائه دکتر قدمعلی سَرّامی، استاد دانشگاه، نویسنده، شاعر و پژوهشگر ایرانی در حوزه زبان و ادبیات فارسی، در سالن سلمان هراتی حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به حافظ، روبروی کوچه پورموسی برگزار می‌شود و عموم علاقه‌مندان و پژوهشگران برای شرکت در این جلسات می‌توانند در سالن سلمان هراتی حوزۀ هنری حضور یابند.

قابل توجه است، نخستین روز اردیبهشت ماه، که سالروز تولد شیخ اجل و استاد سخن سعدی شیرازی است، اول اردیبهشت ۱۳۸۹ و در اجلاس شاعران جهان در شیراز، از سوی نهادهای فرهنگی داخلی و خارجی به عنوان روز سعدی نامگذاری شد اما پیشینه تعیین این روز در ابتدا در سال ۱۳۸۱ و به بهانه آغاز نگارش کتاب گلستان توسط مرکز سعدی‌شناسی ایران، روز سعدی نامیده شده است.

کد خبر 1759321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha