ویژه برنامه «شکوهت را باز خواهیم گرفت» در کرمان برگزار شد

همزمان با هشتم شوال ویژه برنامه «شکوهت را پس خواهیم گرفت» به همت امام جماعت و اهالی مسجد امام حسین علیه السلام خیابان والفجر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ همزمان با هشتم شوال، سالروز واقعه تلخ و جانسوز تخریب قبور ائمه بقیع توسط وهابیت ضاله؛ مسجد امام حسین علیه السلام خیابان والفجر؛ ضمن برگزاری دعای توسل و مراسم عزاداری در شب این واقعه؛ ظهر امروز(۲۹ فروردین) نیز مراسم قرائت زیارت ائمه بقیع را برگزار کرد.

حجت الاسلام مهدی دسترنج، امام جماعت مسجد با تأکید بر اینکه این واقعه از اتفاقات مهمی است که نباید به فراموشی سپرده شود؛ افزود: قبور ائمه بقیع بر اساس نظریه وهابیت مبنی بر شرک دانستن توسل به غیرخدا تخریب شد.

وی ادامه داد: این در حالی است که از نظر شیعه توسل یعنی واسطه قرار دادن کسی که نزد خداوند مقرب است و آن واسطه مستقل از خدا نیست بلکه قدرت او از کمک خداوند است.

امام جماعت مسجد امام حسین علیه السلام در همین رابطه به آیه 110 سوره مبارکه مائده استناد کرد که قدرت حضرت عیسی علیه السلام در زنده کردن مرده را به اذن خداوند می داند و سپس آیه 21 سوره مبارکه کهف را دلیل قرآنی برای مجوز بنا بر قبور اولیای الهی و مخالف نظر وهابیت دانست.

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا علیه السلام مبنی بر اینکه «هرگاه برای شما پیشامد سختی روی داد به واسطه ما اهل بیت از خدا یاری بجویید» تصریح کرد: بر این اساس توسل به اهل بیت بر خلاف نظریه وهابیت، هیچ منافاتی با توحید ندارد بلکه عین توحید است.

حجت الاسلام دسترنج با متذکر شدن این نکته که وهابیت از اهل سنت جدا و گمراه هستند؛ افزود: اهل سنت به اهل بیت پیامبر احترام می گذارند و ایشان را زیارت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: بنا به تأکید اهل بیت و سفارش بزرگان، یکی از بهترین کارها برای توسل، جلسات خانگی است که خانواده ها برنامه ریزی کنند یک شب در هفته را به این امر اختصاص دهند و درباره اهل بیت صحبت کنند زیرا آنقدر در منازل راجع به اهل بیت حرف نزدیم و نگفتیم که بچه ها سراغ موبایل رفتند و وضعیت کنونی رقم خورده است.

امام جماعت مسجد امام حسین علیه السلام توسل و روضه های خانگی را دارای برکت فوق العاده ای دانست که اثرگذاربی زیادی در زندگی ها دارد.

کد خبر 1759334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha