عملیات وعده صادق قدرت بازدارندگی و توان دفاعی کشور را به اسرائیل نشان داد

حجت الاسلام میثم تارم گفت: در حقیقت ساعت ۴ صبح سیستم پدافند رژیم جعلی از کار افتاد و ما می توانستیم در این ساعت عملیات های گسترده با تخریب بالا و ویران کننده در سرزمین های اشغالی انجام دهیم اما ما عملیات را متوقف کردیم زیرا هدف ما این بود به اسرائیل و آمریکا، قدرت بازدارندگی و داشتن توان دفاعی را نشان دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۳۱ فروردین ماه)  حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های نماز جمعه جیرفت، ضمن تبریک عملیات وعده صادق سپاه پاسداران، گفت: این عملیات با هماهنگی ستاد مشترک نیروهای مسلح و شورای امنیت کشور بود که به خواست خدا و به تعبیر کارشناسان فوق‌ تصور موفقیت آمیز انجام شد.

امام جمعه جیرفت افزود: عنایات و توجهات امام زمان (عج) به این کشور است عملیات وعده صادق آنچنان موفقیت آمیز انجام شد که همچنان عملیات موفقیت آمیز موشکی و پهبادی ایران اسلامی در صدر اخبار جهان و محافل سیاسی و اجتماعی است.

وی بیان کرد: اسرائیل خواست که اقدامی تلافی جویانه انجام دهد بنابراین تعدادی ریز پرنده فرستاد که توسط پدافند هوایی منهدم شدند و این شکست بار دیگر مایه آبرو ریزی اسرائیل، آمریکا و غرب شد.

حجت الاسلام تارم اظهار کرد: دشمنان این پیام را از عملیات وعده صادق دریافت کردند که هرگونه تعرض به منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی و شهروندان ایران اسلامی قطعا سیلی محکم تر و تنبیهی شدید تر و پشیمان کننده تر برای اسرائیل، آمریکا و غرب در پی خواهد داشت.

خطیب جمعه جیرفت با بیان اینکه در عملیات وعده صادق ما از ذره ای از توانمندی کشورمان استفاده کردیم، اظهار کرد: ما از موشک ها و پهباده های جدید و بروزمان استفاده نکردیم، اولین پیام ما این بود که به رژیم جعلی اسرائیل، آمریکا و غرب اعلام کنیم که ما می توانیم مستقیما از ایران و از فاصله های دور آنهم با اعلام و هشدار قبلی به اسرائیل ضربه بزنیم.

وی خاطرنشان کرد: دومین پیام عملیات وعده صادق این بود که ما می توانیم از گنبد آهنین اسراییل و هرگونه پدافند دیگر عبور کنیم و سوم این که می توانیم با نهایت دقت و به صورت نقطه ای هر هدفی را در عمق سرزمین های اشغالی هدف قرار دهیم.

حجت الاسلام تارم تصریح کرد: پیام دیگر عملیات وعده صادق این بود که با حجمی عظیم غیر منتظره، چند مرحله ای و ترکیبی می توانیم بر علیه اسرائیل عملیات انجام دهیم.

امام جمعه جیرفت عنوان کرد: در حقیقت ساعت ۴ صبح سیستم پدافند رژیم جعلی از کار افتاد و ما می توانستیم در این ساعت عملیات های گسترده با تخریب بالا و ویران کننده در سرزمین های اشغالی انجام دهیم اما ما عملیات را متوقف کردیم زیرا هدف ما این بود به اسرائیل و آمریکا، قدرت بازدارندگی و داشتن توان دفاعی را نشان دهیم.

وی تاکید کرد: عده ای می گویند؛ اگر عملیات وعده صادق موفق بوده پس چرا تلفات انسانی اندک بوده است؟ در پاسخ باید گفت هدف ما تخریب و کشتار نبوده است.

حجت الاسلام تارم با بیان اینکه بین سیلی و انتقام تفاوت هست، ابراز کرد: انتقام به معنای نابودی کامل رژیم صهیونسیتی و خروج دائمی آمریکا از غرب آسیا است که این به خواست خداوند در پیش خواهد بود.

خطیب جمعه جیرفت ادامه داد: نابودی کامل این غده سرطانی نیازمند مبارزه دائمی و تدریجی است که از مدت ها پیش روند اضمحلال این رژیم نامشروع شروع شده و امسال این روند رو به تسریع است.

وی تصریح کرد: همه اقدامات نظام مقدس جمهوری اسلامی در چارچوب دفاع مشروع بوده است و ما در پاسخ به آن حمله ناجوانمردانه رژیم صهیونسیتی به سفارت مان در خاک سوریه طبق موازین و قوانین بین المللی از خودمان دفاع کردیم.

حجت الاسلام تارم اظهار کرد: طبق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد، حق طبیعی دفاع مشروع برای هر کشوری که مورد حمله واقع شده به رسمیت شناخته است هر چند ما به ساختار سازمان ملل و شورای امنیت اعتراض داریم که در اجرای همین قوانین اندک با دوگانگی برخورد می کنند اما به هر حال عملیات وعده صادق در چارچوب مقرارت و قوانین بین المللی و در راستای دفاع مشروع انجام شد.

امام جمعه جیرفت بیان کرد: هنگامی که سیستم دفاعی رژیم صهیونسیتی از کار افتاد دست از عملیات برداشتیم زیرا ما می خواستیم دو اصل ضرورت و تناسب را در دفاع مشروع رعایت کنیم.

وی عنوان کرد: امروز متاسفانه سازمان ملل متحد، سایر نهادها و سازمان هایی که خود را داعیه دار دفاع از حقوق بشر و انسان ها می دانند در قبال جنایات فجیع رژیم صهیونسیتی در نسل کشی، کودک کشی و زن کشی در غزه سکوت کرده و حاضر نشدند یک قطعنامه بر علیه این رژیم صادر کنند.

حجت الاسلام تارم ابراز کرد: رژیم صهیونسیتی به سفارت ما در سوریه حمله کرد و سرداران سپاه که به طور قانونی و به دعوت سوریه برای امور مستشاری نظامی در آنجا حضور داشتند را به شهادت رساند اما این سازمان های به اصطلاح دفاع از حقوق بشری حاضر نشدند که اعلامیه ای بر علیه رژیم صهیونسیتی صادر کنند اما در عملیات وعده صادق حقوق بشری آنها گل کرده بود و داد و فریاد را انداختند.

کد خبر 1759503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha