اخراج دختر «ایلهان عمر» از دانشگاه کلمبیا به دلیل حمایت از فلسطین

گزارش‌ها از دانشگاه کلمبیا حاکی از آن است که دختر «ایلهان عمر» نماینده دموکرات مسلمان آمریکا به خاطر شرکت در تظاهرات همبستگی با فلسطینی‌ها از دانشگاه اخراج شده است و این اقدام با محکومیت نمایندگان دموکرات رو به رو شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، نمایندگان دموکرات «الکساندریا اوکاسیو کورتز» (نیویورک) و رشیده طلیب (میشیگان) به تصمیم تعلیق دختر «ایلهان عمر» ( نماینده مسلمان دموکرات از مینه سوتا) پس از شرکت در تظاهرات همبستگی با فلسطین در محوطه دانشگاه از دانشگاه کلمبیا اعتراض کردند.

رشیده طلیب در شبکه «ایکس» نوشت: از دانشگاه کالیفرنیا به واندربیلت به دانشگاهی در جنوب کالیفرنیا به کلمبیا، دانشجویان سراسر کشور ما به دلیل استفاده از حقوق قانونی خود برای اعتراض به نسل‌کشی مورد توبیخ قرار گرفته‌اند.

وی پست  اسراء حیرسی (دختر ایلهان عمر) را در این شبکه به اشتراک گذاشت و نوشت:  «این وحشتناک است».

حیرسی، دختر عمر، اوایل همان روز در پست خود اعلام کرد که به دلیل «همبستگی با فلسطینی هایی که با نسل کشی روبرو هستند» از دانشگاه اخراج شده است.

اوکاسیو کورتز،  نماینده دموکرات از نیویورک نوشت: چطور می‌شود دانشجویی که سابقه انضباطی ندارد، پس از کمتر از ۲۴ ساعت اعتراض مسالمت‌آمیز ناگهان تعلیق شود؟

وی افزود:  تظاهرات در حمایت از فلسطینی‌ها سرکوب می‌شود.

حیرسی (دختر ایهان عمر» در پست خود گفت:  من سه سال است که در دانشگاه کلمبیا تحصیل می‌کنم و در طول این سال‌ها، تاکنون هیچ توبیخ یا اخطار انضباطی دریافت نکرده‌ام.

حیرسی افزود: به تازگی متوجه شدم که یکی از سه دانشجویی هستم که به دلیل همبستگی با فلسطینی‌هایی که با نسل‌کشی مواجه هستند، از تحصیل محروم شده‌ام.

دانشگاه کلمبیا اعلام کرد که حیرسی دانشجوی کالج بارنارد است که وابسته به کالج کلمبیا است و این دانشگاه تا حدی استقلال دارد.

بارنارد روز پنجشنبه در مورد جزئیات این اقدام، اظهار نظری نکرد، اما به اطلاعیه کارکنان ارشد خود اشاره کرد که می‌گفت دانشجویان کلمبیا و بارنارد «یک اردوگاه غیرمجاز» را در بوستان جنوبی کلمبیا راه انداخته بودند.

طبق این بیانیه، تعدادی از کارمندان ارشد بارنارد به این محوطه رفتند تا از دانشجویان شرکت‌کننده در این اردو بخواهند که پارک را ترک کنند.

تحریم‌ها علیه دانشجویان شرکت‌کننده در تظاهرات دو روز پس از آن اعمال شد که دانشگاه کالیفرنیای جنوبی اعلام کرد که آنها  با سایت‌های طرفدار فلسطین پیوند دارند  و به دلیل خطرات امنیتی «مهم» این کار را انجام داده‌اند.

پیش از این، پلیس نیویورک ۱۰۸ تظاهرکننده را در همبستگی با فلسطین در دانشگاه کلمبیا که در اعتراض به جنگ خونبار اسرائیل در نوار ویران شده غزه بازداشت کرده بود.

مینوش شفیق، رئیس دانشگاه کلمبیا، که اصالتاً مصری است، روز پنجشنبه از اداره پلیس شهر نیویورک خواست تا دانشجویان را اخراج کند و گفت که کمپ اعتراضی «خطری آشکار و فعلی برای عملکرد اساسی دانشگاه» است.

کد خبر 1759558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha