عضویت بیش از ۱۰ هزار نفر در سایت بچه‌های مسجد آذربایجان غربی

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی گفت: در سطح استان هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی و هنری فعالیت می کند که بیش از ۱۰۶ هزار نفر عضو این کانون ها بوده که ۱۰ هزار نفر آن در سال ۱۴۰۲ رقم خورده است.

محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، گفت: یکی از اهداف اصلی ستاد کانون های مساجد کار تربیتی در بستر مسجد است و ما در تلاش هستیم با زبان هنر از جمله سرود و تئاتر فضای مسجد را برای جضور نوجوانان و جونان جذاب کنیم.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف اصلی ما این است که کارکردهای اصلی مسجد را به مساجد برگردانیم، گفت: کالبد رفتاری دهه ۸۰ و ۹۰ هایی متقاوت بوده و فضای مجازی بر آن‌ها غلبه کرده است که باید در این راستا کارهای بیشتر و بهتری صورت گیرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی گفت: در سطح استان هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی و هنری فعالیت می کند که بیش از ۱۰۶ هزار نفر عضو این کانون ها بوده که ۱۰ هزار نفر آن در سال ۱۴۰۲ رقم خورده است.

فعالیت ۴۴۰ کانون فرهنگی و هنی اهل سنت در آذربایجان‌غربی

رضایی ادامه داد: از هزار و ۴۰۰ کانون فعال در استان ۴۴۰ کانون فرهنگی و هنری اهل سنت، ۷۰۰ کانون آن روستایی . ۳۰۰ کانون فرهنگی و هنری خواهران هستند که در سال ۱۴۰۲ نیز ۸۶ کانون فرهنگی و هنری تخصصی خواهران تشکیل شد.

وی افزود: برای اینکه فعالیت کانون های فرهنگی و هنری هدفمند باشند سطح بندی کانون ها را از سال ۱۴۰۲ آغاز کردیم و تمام حمایت های ستاد براساس سطح کانون ها صورت خواهد گرفت.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی با بیان اینکه امسال هدف مهم دیگر تمرکز بیشتر بر روی کانون های مناطق محروم و کم برخوردار است، گفت: در این راستا تفاهم نامه‌ایی با کمیته امداد منعقد شده که بستر آموزش و خدمات دهی این ارگان در بستر مسجد انجام گیرد و همه فعالیت های تربیتی و هنری با همکاری کانون های فرهنگی و هنری در مساجد و با حضور مددجویان این ارگان صورت گیرد.

اعضای مسجد میدان‌دار فعالیت ها باشند

وی افزود: انسجام‌بخشی به امور مسجد نیز باید در رأس تمام کارها قرار گیرد چرا که بدون انسجام، مسجد کارایی لازم را ندارد و در این راستا تمام ارکان مسجد باید کنار هم باشند.

رضایی ادامه داد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد بر خود وظیفه می داند که در تمام حوزه ها ورود جدید داشته باشد و باید در مساجد مربی تربیت شود و همچنین در حوزه روانشناختی و روانشناسی دهه های مختلف باید مطالعه بیشتر داشته باشیم و اجازه دهیم این قشر تصمیم بگیرد و تصمیم گیرنده برای آن ها نباشیم.

وی گفت: سال ۱۴۰۲ بیشتر فعالیت ها سناریومحور بوده و مربیان راهبر اصلی بودند و در این راستا هم موفق شدیم ولی در کنار این نقاط ضعفی هم داشتیم که در سال ۱۴۰۳ بررسی شده و امسال ویژه تر ورود خواهیم کرد.

کد خبر 1760017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha