تمام بدهی به بانک توسعه اسلامی را تسویه کردیم

خاندوزی از تسویه تمام بدهی به بانک توسعه اسلامی خبر داد و گفت: پرداخت بدهی ها اولویت اصلی دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرنگار دولت خبرگزاری شبستان، احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد امروز چهارشنبه۵ اردیبهشت در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: اولویت دولت سیزدهم از ابتدا، حل و فصل و پرداخت اقساط کشور بود تا بدهی‌های جمهوری اسلامی ایران برای اقساط گذشته به صفر برسد.

وی از تسویه تمام بدهی به بانک توسعه اسلامی خبر داد و افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته تأمین مالی از سوی این بانک صورت نمی‌گرفت و یکی از اولویت‌های ما رفع موانع پرداخت اقساط کشور بود تا کاری کنیم این بانک برای ۱۱ پروژه عمرانی ما تأمین مالی کند.

خاندوزی تصریح کرد: مسیر دور زدن تحریم در پرداخت بدهی ایران به این بانک را پشت سر گذاشتیم و بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم و فرآیند بازپرداخت اقساط ۱۱ پروژه عمرانی آغاز شده است.

وزیر اقتصاد افزود: تا امروز بیش از ۴۰ میلیون یورو بازپرداخت جدیدی برای تکمیل پروژه‌ها دریافت کردیم و امیدواریم هفته آینده در ریاض نیز بتوانیم مجوز پرداخت‌های بیشتر و پروژه‌های دیگری را بگیریم.

وی با اشاره به مشترک مجلس و دولت درباره سازماندهی بازار ارز  و تصمیمات آن خاطرنشان کرد: جلسه بسیار مفصلی با حضور روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس از جمله اقتصاد، برنامه و بودجه، جهش تولید، صنعت و معدن با رئیس کل بانک مرکزی و زویر اقتصاد  برگزار شد تا همگرایی بین دو قوه در حوزه اقتصاد و سیاست‌های ارزی بیش از گذشته انجام شود.

خاندوزی با اشاره به برگزاری دومین جلسه همگرایی سیاست های ارزی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تا هفته آینده نتیجه جلسه مذکور اطلاع رسانی خواهد شد.

کد خبر 1760222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha