آیین تکریم استاد محمود حکیمی، پیشکسوت ادبیات و خادم فرهنگ عاشورا برگزار می‌شود

آیین تکریم و تجلیل از خدمات فرهنگی، ادبی و معنوی «استاد محمود حکیمی» با حضور جمعی از مسئولان و نخبگان کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از بنیاد ملی نخبگان؛ آیین تکریم و تجلیل از خدمات فرهنگی، ادبی و معنوی «استاد محمود حکیمی» نویسنده و پیشکسوت ادبیات دینی در ایران و خادم فرهنگ عاشورا با حضور جمعی از مسئولان، نویسندگان و استعدادهای برتر کشور، به همت دفتر تکریم و الگوسازی بنیاد ملی نخبگان و بنیاد نخبگان استان تهران، ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

محمود حکیمی (متولد ۱۳۲۳، تهران) یکی از نویسندگان و مترجمان پرکار ایرانی است. وی در ساال ۱۳۲۳ در تهران متولد شد و پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی و متوسطه، برای تحصیل دررشته زبان انگلیسی وارد دانشگاه تربیت معلم شد و پس از مدتی تدریس در مدارس تهران، برای ادامه تحصیل در رشته تعلیم و تربیت به انگلستان رفت و پس از دریافت درجه فوق لیسانس و بازگشت به ایران، به تدریس در مراکز تربیت معلم پرداخت.

محمود حکیمی از روزگار تحصیل به ادبیات فارسی و تاریخ تمدن علاقه داشت و با این گرایش به مطالعه آزاد می‌پرداخت.

وی سال‌ها در مدارس تهران به عنوان معلم زبان انگلیسی کار کرده، و پس از بازگشت از انگلستان به عنوان مدرس تعلیم و تربیت در مراکز تربیت معلم به تدریس اشتغال داشته و اکنون نیز مدتی است بازنشسته شده و به تحقیق و تألیف می‌پردازد.

مطالعه، تحقیق و تألیف و سرودن اشعاری با مضمون ادبیات معاصر و انقلابی ایران و تألیف کتبی پیرامون تاریخ تمدن از کارهای روزمره محمود حکیمی است.

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق کانال آپارات بنیاد نخبگان استان تهران به نشانی https://www.aparat.com/tehranbmn/live این مراسم را روز شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۵ تا ۱۷ به‌صورت مجازی مشاهده کنند.

شایان ذکر است، بنیاد ملی نخبگان با هدف الگوسازی سرآمدان کشور و به‌منظور آشنایی مستعدان و آحاد جامعه با سیر اجتماعی و حرفه‌ای این نخبگان، چاپ و نشر زندگی‌نامه‌های ایشان را مورد حمایت قرار می‌دهد.


آیین تکریم استاد محمود حکیمی، پیشکسوت ادبیات و خادم فرهنگ عاشورا برگزار می‌شود
 

کد خبر 1749771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha