مقاومت مردم غزه فریاد هویت قرآنی است

دکتر مصطفوی گفت: امروز تاثیرگذارترین نمونه هویت اسلامی که از آموزه‌های قرآن کریم الهام گرفته، مقاومت بزرگ مردم غزه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، دکتر مهدی مصطفوی، قائم مقام معاونت ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری در دومین نشست قرآنی تهران ضمن خیر مقدم به مهمان اندیشمندان قرآنی گفت: در این اجلاس حدود ۳۵ کشور حضور دارند که پیش‌بینی می‌شود این نشست قرآنی همزمان با برگزاری  نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در ماه رمضان به صورت متوالی برگزار شود. 

وی با اشاره به مهم‌ترین اهداف برگزاری نشست نخبگان قرآنی همزمان با ماه مبارک رمضان تصریح کرد: همانطور که امسال حدود ۳۵ نخبه قرآنی از سراسر جهان در دومین نشست قرآنی تهران گرد هم آمده‌اند مهمترین راهکارهای رسیدن سعادت بشر به سوی زندگی دنیا و آخرت بررسی  ساز و کار آن عملی می‌شود. 

 مصطفوی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین افتخارات و ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی ایران پیروزی ساختارها مبتنی بر قواعد و احکام اسلامی است چرا که اسلام جامع‌ترین دین در جهان است. 


وی اضافه کرد: هویت، یکی از مهم‌ترین مسائل جامعه بشری است که قرآن کریم با معرفی جایگاه هویت دینی نقش مهمی در جهت دهی به سبک زندگی افراد بشر دارد. 

قائم مقام معاونت ارتباطات دفتر مقام معظم رهبری عنوان کرد: انسان در نگرش قرآن کریم موجودی نه بی‌اراده و نه آزاد است این در حالیست که تفکر غیرالهی هویت انسان را به نوعی شکل می‌دهد که هر طور دوست دارد عمل کند و نتیجه این سبک زندگی هرزگی و سقوط اخلاق و معنویت است.نمونه بارز این سبک زندگی بی هویت مردم صهیونیسم و رژیم کودک‌کش اسرائیل است. 

وی با اشاره به آموزه‌های قرآن کریم در شکل دهی انسان باهویت، گفت: انسانی که تحت تعالیم قرآن کریم قرار بگیرد و با هویت قرآنی زندگی کند نه ظلم می‌کند و نه ظلم می‌پذیرد.


قائم مقام معاونت ارتباطات دفتر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: امروز تاثیرگذارترین نمونه هویت اسلامی که از آموزه‌های قرآن کریم الهام گرفته، حماسه بزرگ عاشورا و مقاومت بزرگ مردم غزه است.

مقاومت مردم غزه عامل توجه جهان به قرآن 

بنابراین گزارش در ادامه این مراسم؛ محمد مهدی ایمانی پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان و ارتباط آن با قرآن کریم گفت: خداوند متعال در قرآن کریم برای معرفی ماه بزرگ رمضان به نزول قرآن کریم در این ماه اشاره می‌کند. 

وی با اشاره به جایگاه آیات الهی در هدایتگری انسان عنوان کرد: خداوند در ادامه آیات خود پس از اشاره به نزول قرآن در ماه مبارک رمضان تاکید می‌کند که این کتاب، هدایتگری برای همه افراد بشر است. در واقع قرآن کریم تنها برای هدایت مسلمانان و شیعیان نازل نشده است. 
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به دیگر زوایای هدایتگری قرآن کریم تصریح کرد: آیات الهی تنها برای پاسخگویی نیاز بشر نازل نشده است بلکه در مورد عدالت خواهی، جزئیات نحوه زندگی بشر و دیگر موارد روایتگری می‌کند. 

وی با اشاره به جامعیت قرآن کریم در ارائه راهکار و برنامه برای جزئیات زندگی بشر تصریح کرد بی جهت نیست که پیامبر عظیم الشأن اسلام در سوره فرقان می‌فرماید که چرا قوم من قرآن کریم را در مهجوریت قرار دادند. 

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی عنوان کرد قرآن کریم پاسخگوی همه نیازهای کوچک و بزرگ بشر است و امروز جدی‌ترین مسئله جوامع مدنی خانواده است که قرآن برای آن برنامه دارد 
مهدی پور افزود:مسئله غزه باعث شده است که توجهات مردم جهان به قرآن کریم بیش از پیش  جلب شود آنها می‌خواهند بدانند که در آیات قرآن کریم چه چیزی ذکر شده است که مردم غزه با تمسک به آن، این چنین در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی مقاومت می‌کنند. 
وی در پایان با اشاره به قدرت کتاب الهی و خصومت دشمنان برای کمرنگ کردن آن خاطرنشان کرد: قرآن کریم قدرت نرم اسلام است و اگر این کتاب بزرگ تاثیری در عالم نداشت این چنین هجمه به آن نمی‌شد. 

کد خبر 1755683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha