تدارک ویژه نمایشگاه قرآن برای انس عمومی با کلام امیر(ع)

مدیر بخش «نهج‌البلاغه، کتاب حکومت» نمایشگاه قرآن از نمایش نسخه‌های خاص و نایاب نهج‌البلاغه در این بخش خبر داد و گفت: برنامه‌های متنوعی برای ایجاد انس عمومی با این میراث گرانسنگ امیرالمومنین(ع) تدارک دیده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، نمایشگاه بین‌المللی قرآن در سی و یکمین دوره برگزاری، همچون ادوار گذشته برای نهج‌البلاغه جایگاهی خاص دیده است.

دکتر شهناز عزیزی، مدیر بخش «نهج البلاغه، کتاب حکومت» با بیان اینکه در این بخش برنامه‌های متنوع و متکثر تدارک دیده‌ایم، اظهار کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی از ۲ تا ۱۳ فروردین با حضور چهره‌های برجسته نهج‌البلاغه‌پژوه و دارای آثار علمی متعدد در این عرصه از مهمترین این برنامه‌ها است، کتاب این نشست‌ها نیز منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به جذابیت زندگینامه علمی این اساتید برای مخاطبان، بعد از نمایشگاه زندگینامه علمی آن‌ها در قالب شناخت‌نامه خادمان نهج‌البلاغه منتشر خواهد شد.

عزیزی با اعلام برگزاری نشست‌های عمومی‌تر ویژه خانواده‌ها، بیان کرد: این نشست‌ها با محوریت نامه ۳۱ نهج‌البلاغه و به منظور تقویت ارتباط نسل جوان با خانواده برگزار می‌شود.

مدیر بخش «نهج‌البلاغه، کتاب حکومت» نمایشگاه قرآن از نمایش نسخه‌های خاص و نایاب نهج‌البلاغه در این بخش خبر داد و گفت: معرفی اثر در دستِ انتشار دارالحدیث قم که تا ۵۰ سال ما را از تصحیح نسخه نهج‌البلاغه بی‌نیاز می‌کند، نیز از برنامه‌های بخش است.

به گفته عزیزی، افتتاح کتابخانه تخصصی نهج‌البلاغه، برگزاری کارگاه آموزش کودک و نوجوان با حضور معلمان نمونه کشوری همراه با بازی و عروسک‌گردانی و آموزش مهارت ارتباطی به بچه‌ها نیز از برنامه‌های بخش است؛ در این محور، تفکر خلاق و فلسفه به بچه‌ها آموزش داده می‌شود علاوه بر این، چون سخنان ‌امیرالمؤمنین(ع) آهنگین است، در صورت حفظ فرازها، با اعطای کارت هدیه از بچه‌ها تقدیر می‌شود.

به گفته وی، گالری هنر دانشجویانِ دانشکده هنر دانشگاه سوره در عرض ارادت به ‌امیرالمؤمنین(ع) و در قالب خوشنویسی‌های نستعلیق، خط سفیر، تذهیب، نگارگری، شمایل‌نگاری و... نیز در معرض نمایش و فروش گذاشته شده است.

عزیزی در ادامه بیان کرد: خوشنویسی صلواتی توسط آقایان قلیچ‌خوانی و صالح از اساتید خوشنویسی که به انتخاب بازدیدکنندگان، آیات قرآن و روایات، و حتی اشعار را خوشنویسی می‌کنند، نیز از برنامه‌های بخش است.

وی ابراز کرد: همچنین، عکاسخانه صلواتی با استقرار یک دوربین حرفه‌ای در جوار ایوان نجف یا هر قسمت دیگر بخش، از علاقمندان عکس‌های جذاب به یادگار می‌اندازد و در پیام‌رسان‌های داخلی برای آن‌ها ارسال می‌کند.

گفتنی است، سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از اول تا ۱۴ فروردین ماه در مصلای امام خمینی(ره) پذیرای بازدیدکنندگان است.

کد خبر 1755836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha