همدلی و وفاق موسسات داخلی و خارجی در راستای دیپلماسی قرآنی

مدیر بخش بین الملل سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با اشاره به حضور نمایندگی از ۲۶ کشور در این بخش گفت: شکل گیری دیپلماسی قرآنی با همدلی و وفاق موسسات قرآنی داخلی و خارجی محقق می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی نیشابوری، مدیر بخش بین الملل سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان گفت: نمایشگاه قرآن امسال دو ویژگی دارد. یکی اینکه کشورهای شرکت کننده از شش کشور به ۲۰ کشور ارتقا پیدا کرده است در واقع در بعد کمی از یک رشد چند برابری برخوردار بودیم. دوم اینکه در بعد کیفی هم موسسات قرآنی خارجی آثار هنری خود را ارایه کرده اند، همچنین همراه با این آثار کاتب یا خالق اثر هم در نمایشگاه حضور دارد و خود اقدام به معرفی اثرش به مراجعه کنندگان‌ می کند.

وی افزود: خاصیت و ویژگی دیگر بخش بین الملل نمایشگاه قرآن امسال این است که یک دیپلماسی قرآنی شکل خواهد گرفت به این صورت که موسسات قرآنی داخل کشور با موسسات قرآنی خارجی شرکت کننده در نمایشگاه، تفاهم نامه ای جهت تبادل افکار و تبادل فعالیت های خود در حوزه های مختلف قرآنی امضا می کنند که این امر نقش مهمی در هم افزا کردن ظرفیت های یکدیگر دارد.

حجت الاسلام نیشابوری تصریح کرد: غرفه کشورهای اندونزی و مالزی با دارالکتابه و سازمان طبع و نشر تفاهم نامه منعقد کردند در واقع ما در حاشیه بخش بین اللمل نمایشگاه قرآن، دیپلماسی قرآنی را با جدیت دنبال می کنیم.

مدیر بخش بین اللمل سی و یکمین نمایشگاه قرآن گفت: قرآن، این کتاب آسمانی سند مشترک همه مسلمانان جهان است. در حال حاضر کاتب کتیبه های کعبه در نمایشگاه حضور دارد ضمن اینکه از کشورهای امارات، بحرین، عربستان صعودی، فرانسه، کرواسی، روسیه، آفریقای جنوبی، نیجریه، کنیا و الجزایر نیز در نمایشگاه امسال شرکت نمودند.

حجت الاسلام نیشابوری اظهار کرد: ارتباط موسسات داخلی ما با موسسات قرآنی کشورهای خارجی موجب افزایش همدلی و وفاق با یکدیگر می شود ضمن اینکه گاهی مواقع شیطنت هایی از سوی دشمنان صورت می‌گیرد مبنی بر اینکه ایران اسلامی و دنیای تشیع عترت محور هستند و نسبت به قرآن اهتمام لازم را ندارند ولی وقتی آنها با حضور در ایران متوجه برگزاری نمایشگاهی با این عظمت و حضور گستره مردم قرآن دوست ایران در نمایشگاه می شوند با مخابره این اخبار موجب جلوگیری از توطئه‌ای شوم دشمنان در مراحل بعدی می شوند.

وی گفت: در واقع مخابره اخبار قرآنی نمایشگاه توسط این سفیران حقیقت گو، در کشورشان خوش تر است و این یک کار جدید و با برکتی است که از امسال آغاز شده است. مدیر بخش بین الملل سی و یکمین نمایشگاه بین اللملی قرآن با اشاره به تعداد میهمانان خارجی شرکت کننده در نمایشگاه تصریح کرد: حدود ۳۷ مهمان از ۲۶ کشور در نمایشگاه بین المللی قرآن دعوت شدند.

سی و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی (ره) هر روز از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۳۰ دقیقه بامداد پذیرای علاقه‌مندان به قرآن کریم است.

کد خبر 1755918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha