تقارن ماه مبارک رمضان و نوروز فرصت تقویت آیین‌های مذهبی و فرهنگی

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان شمالی گفت: امسال تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان فرصتی مغتنم برای تقویت آیین‌های مذهبی و فرهنگی را فراهم آورده است.

علی مستوفیان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و نوروز اظهارکرد: این تقارن فرصت ویژه‌ای است که آداب و سنن نوروز و ماه رمضان را با هم پیوند بزنیم و از آن برای ایجاد و افزایش نشاط اجتماعی بهره ببریم.

 وی خاطرنشان کرد: ماه رمضان یکی از ظرفیت‌های دینی است که از دیرباز با فرارسیدن آن، شادی و نشاط اجتماعی را در جامعه ایجاد می کند که نشاط اجتماعی خود موجب ایجاد یک جامعه سالم و پویا خواهد شد.

مستوفیان عنوان کرد: در این راستا باتوجه‌ به تقارن ماه مبارک و نوروز، برنامه‌های فرهنگی بسیاری در استان برگزار شد که از این تعداد می‌توان به برگزاری نوروزگاه در مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم بجنورد اشاره کرد که به تقویت هویت تاریخی استان، آشنایی مردم با موزه‌ها و فضاهای تاریخی منجر شد.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان شمالی بیان کرد: برگزاری نوروزگاه و برنامه‌های فرهنگی اجتماعی در مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم با استقبال پرشور و نظر هم استانی‌ها و مسافران استان خراسان شمالی همراه بوده و زمینه ایجاد نشاط اجتماعی، همبستگی و توجه به تولیدات صنایع‌دستی و سوغات را در نوروز ۱۴۰۳ فراهم آورده است.

مستوفیان اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های اجرایی در این ایام می‌توان، موسیقی اقوام، گردشگری کودکان، خیابان غذا، معرفی جاذبه‌های استان افزایش بازدید از موزه‌ها را نام برد که تاکنون استقبال خوبی از سوی شهروندان و مسافران صورت گرفته است.

کد خبر 1756343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha