برپایی نمایشگاه قرآنی ظرفیت مناسبی برای تبیین آموزه های دینی است

کرمیان با اشاره به اینکه برپایی نمایشگاه قرآنی ظرفیت مناسبی برای تبیین آموزه های دینی است، گفت:تبیین قرآن کریم و اندیشه های برخاسته از قرآن کریم الزام و ضرورت برپایی این نمایشگاه های قرآنی به مناسبت ماه مبارک رمضان است.  

محسن کرمیان  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری نمایشگاه قرآنی در کرمانشاه، گفت:در ماه مبارک رمضان بستر جامعه آمادگی بیشتری برای جذب شدن به سمت مباحث قرآنی دارد از این رو فرصت بسیار مغتنمی جهت برپایی نمایشگاه قرآنی است.

رئیس گروه قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه افزود:همه بخش‌ها و کمیته‌های نمایشگاه قرآن تلاش می‌کنند با تدارک برنامه‌های متنوع و فعالیت هایی گسترده، پاسخگوی مخاطبان و بازدید کنندگان این نمایشگاه باشند.

وی با اشاره به زمان برگزاری نمایشگاه در هفته پایانی ماه مبارک رمضان، خاطر نشان کرد:با توجه به مصوبه جلسات قبل و تاکید استاندار کرمانشاه مبنی بر راه اندازی نمایشگاه قرآنی در ماه مبارک رمضان مدل‌های مختلف برگزاری نمایشگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نهایتاً تصمیم بر این شد که هفته پایانی ماه مبارک رمضان نمایشگاه قرآنی در محل پارک شاهد کرمانشاه برپا می شود.

کرمیان تصریح کرد: امسال علاوه بر عرضه محصولات متنوع قرآنی برپایی کرسی‌های تلاوت، بازی‌های قرآنی و برگزاری مسابقات قرآنی در حواشی نمایشگاه تدارک دیده شده است.

رئیس گروه قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه قرآن را تنها کتابی دانست که هم در قالب و هم در محتوا یک معجزه محسوب می‌شود و گفت: اهمیت قرآن به حدی است که خدا می‌فرماید اگر جن و انس با هم جمع شوند نمی‌توانند آیه‌ای مثل آن بیاورند.

وی گفت:قرآن مجموعه قوانین حاکم بر هستی است که موضوعات آن برای تکامل انسان لازم است و این کتاب آیینه تمام نمای سنت‌های آفرینش است و به قدری عمیق است که کسی نمی‌تواند ادعا کند به تمام عمق و مفاهیم آن دست پیدا کرده است.

کرمیان اظهار کرد:در این نمایشگاه دستگاه‌های اداری مختلف، فعالان و مؤسسات قرآنی مشارکت دارند.

کد خبر 1756446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha