فعالیت طرح رسول اکرم(ص) در ۲۷ منطقه بین‌المللی

صفامنش با بیان اینکه ما در قالب طرح رسول اکرم (ص) اکنون در ۲۶ الی ۲۷ منطقه بین المللی فعالیت داریم گفت: ما در کشورهای مختلف مانند اندونزی، ترکیه، روسیه، لبنان، یمن، عراق و حتی آمریکا هم دو یا سه پایگاه داریم.

 پریسا صفامنش، مجری طرح رسول اکرم(ص) در گفتگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان گفت: این طرح از محرم و صفر سال ۱۴۰۰، زیر نظر موسسه بین اللملی مکتب قرآن امام رضا(ع) در سراسر کشور به ویژه در مناطق محروم به اجرا درآمد.کار ما تفسیر ساده شده قرآن‌کریم با محوریت تفسیر المیزان به همراه تفاسیر روایی دیگر است.

صفامنش با بیان اینکه طرح رسول اکرم (ص) مناسبت محور است افزود: این طرح در مناسبت های مختلف اجرا می شود. در حال حاضر که در ماه مبارک رمضان قرار داریم، در حال تفسیر سوره واقعه هستیم.

مجری طرح رسول اکرم(ص) با بیان اینکه این طرح با کمک نیروهای مردمی انجام می شود تصریح کرد: ظرفیت مردمی ما هم نسبت به طرح هایی که اجرا می کنیم متغیر است. از ۲۲ هزار نفر تا شش میلیون مخاطب داشتیم.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۲ سوره قرآن را کار کردیم اظهار کرد: با توجه به مناسبت های مختلف پیش رو در سال جدید این طرح ادامه خواهد داشت. ضمن اینکه مخاطبان این طرح محدویت سنی ندارد ولی بیشتر کودکان دبستانی تا خانم ها و آقایان مسن را هم شامل می شود.

مجری طرح رسول اکرم (ص) با بیان اینکه استقبال مردم خوب است بیان کرد: با توجه به اینکه طرح ما محتوای های چاپ شده را به صورت نذر قرآنی برای هر مبلغ قرآنی در هر منطقه ارسال می کند و لذا این کتاب ها به صورت آماده در اختیار مردم قرار می گیرد بر همین اساس استقبال بیشتری هم صورت می گیرد. به گونه ای که قبل از ماه مبارک رمضان پیگیری های زیادی مبنی بر ارسال این محتواها داشتیم.

صفامنش با بیان اینکه ما اکنون در ۲۶ الی ۲۷ منطقه بین المللی فعالیت داریم تصریح کرد: ما در کشورهای مختلف مانند اندونزی، ترکیه ، روسیه ، لبنان ، یمن ، عراق و حتی آمریکا هم دو یا سه پایگاه داریم، عرض کردم با توجه به ظرفیت های مردمی که دارند این طرح را اجرا می کنند.

وی با بیان اینکه طرح رسول اکرم (ص) را اخیرا در ایتالیا هم اجرا کردیم گفت: محتوای طرح سوره کهف را که یک سوره بین ادیانی است به زبان ایتالیایی ترجمه شده و در نشریه واتیکان چاپ و برای انها ارسال می شود. در حال حاضر هم ۱۱ طرح را به زبان های محتلف (عربی، انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی، گینه نو ..) ترجمه کردیم. ما در کنار هر بسته فرهنگی طرح رسول اکرم (ص)، حکم های مختلف دینی (فضلیت زیارت و فضیلت نماز) را در قالب سواد معنوی ارائه می‌دهیم تا دانش عمومی و معرفت قرآنی افراد را از این طریق افزایش دهیم.

کد خبر 1757639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha