اخلاق و ولایت پذیری سرلوحه کارهای شهید آوینی بود

محمودی فر با بیان اینکه اخلاق و ولایت پذیری سرلوحه کارهای کار و زندگی شهید آوینی بود، گفت: شهید آوینی با جریان سازی مناسب زمینه انتقال هنر انقلاب به نسل بعدی را فراهم آورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی،حسین محمودی فر،مدیرکل استان مرکزی در ویژه برنامه «مهر و هنر» که به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک هفته هنر انقلاب اسلامی و پیروزی غرورآفرین فرزندان ایران اسلامی بر رژیم کودک کش اسرائیل،گفت: این پیروزی سبب خوشحالی همگان در سراسر دنیا و مشت محکمی بر دهان دشمنان بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ضمن تبریک هفته هنر انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهید آوینی، افزود: این شهید بزرگوار در عرصه هنر انقلاب بویژه برای نسل کودک و نوجوان زحمات زیادی کشیدند و تبیین سیره و اندیشه های ایشان در جامعه ضروری است.

وی با بیان اینکه شهید آوینی هنرمندی بود که با جریان سازی هایی که انجام داد زمینه ای را فراهم آورد تا راه هنر انقلاب به نسل بعدی منتقل شود، اظهار داشت: این راه باید همواره به دست هنرمندان متعهد و انقلابی ادامه یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، همچنین در ادامه با بیان اینکه شهید آوینی حرکت هنر را به سمت مردمی بودن سوق داد، اظهار داشت: همین امر موجب شد امروز، هنر تعالی و ارتقاء یابد.


محمودی فر با بیان اینکه رویکرد شجاعانه و ثبات قدم شهید آوینی در انقلاب و دفاع مقدس باعث ماندگاری این مهم شد، گفت: مقام معظم رهبری از شهید آوینی به عنوان سید شهیدان اهل قلم نام برد و بسیاری از آثار این شهید بزرگوار در زمینه دفاع مقدس و انقلاب موجب ماندگاری شخصیت شهید آوینی و آثار ایشان شد.

وی اظهار داشت: شهید آوینی به عنوان الگو در عرصه هنر انقلاب و دفاع مقدس معروف است، این شهید والامقام، اخلاق و ولایت پذیری را سرلوحه کارهای خود قرار داد و همین امر باعث شد، آثار تولیدی ایشان، دفاع مقدس را به زیبایی به تصویر بکشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: نسل های جوان و نوجوانی که دوران سراسر افتخار دفاع مقدس را درک نکرده اند از طریق آثار شهید آوینی، جانفشانی های رزمندگان  اسلام را درک کردند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در پایان ضمن قدردانی از مشارکت حوزه هنری استان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک در برگزاری این برنامه،گفت:وظیفه نسل جوان است تا با زبان هنر و ابزار فرهنگ،شهید آوینی را به نسل های آینده بشناسانند.

کد خبر 1759189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha