ارتش در کلام رهبر انقلاب/ مشت گره‌کرده برابر متجاوز

گزیده‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه آفرینی‌های دلاورمردان غیور این مرز و بوم تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، بیست و نهم فروردین ۵۸ از سوی حضرت امام خمینی (ره) به عنوان روز ارتش نامگذاری شد. به همین مناسبت نیروهای مسلح در مقابل معمار کبیر انقلاب اسلامی رژه رفتند. به مناسبت فرارسیدن بیست‌ونهم ‌فروردین روز گرامیداشت ارتش جمهوری اسلامی و حماسه آفرینی‌های دلاورمردان غیور این مرز و بوم، گزیده‌ای از بیانات مقام معظم رهبری طی یک دهه اخیر درباره جایگاه ارتش جمهوری اسلامی ایران را می‌خوانید.

سخنرانی مقام معظم رهبری در ۱۶بهمن ۱۴۰۲ در دیدار جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش

نیروی هوایی در پیوستن به انقلاب سبقت گرفت. البته ارتش، بدنه‌ی ارتش یک بدنه‌ی سالم و مردمی و مسلمان و مؤمنی بود، به انقلاب پیوست به راحتی. اما از همه جلوتر نیروی هوایی بود. اولاً با بیعت روز نوزدهم بهمن که آمدند آن حادثه‌ی عجیب را به وجود آوردند، بعد با مقاومتشان در مقابل نیروی گارد شاه. این پیشگامی که انجام گرفت شد شتاب‌دهنده‌ی انقلاب.

سخنرانی مقام معظم رهبری در ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ در دیدار فرمانده کل ارتش و جمعی از فرماندهان نیروی زمینی

امروز ارتش، دست بچّه‌های متدیّن و انقلابیِ ارتش است؛ یعنی این آقایان که حالا در فرماندهیِ ارتش هستند، غالباً جوان‌های انقلابیِ ارتشند که از ورودی‌های بعد از انقلابند.

سخنرانی مقام معظم رهبری در ۱۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۰

آن بیعت شگفتی‌ساز یک نقطه عطف است. عامل ماندگاری، استمرار و اثرگذاری آن حرکت بزرگ و تاریخ‌ساز را کار رسانه ای و روایت صحیح ماجرا براساس یک قاب هنرمندانه است.

سخنرانی مقام معظم رهبری در ۱۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۹
جدا شدن بخش مهمی از ارتش و پیوستن آنها به امام (ره) و مردم شبیه معجزه بود. زیرا تکیه اصلی رژیم طاغوت به ارتش و ساواک بود و در نهایت از آنجایی ضربه خوردند که هیچگاه تصور نمی‌کردند.

سخنرانی مقام معظم رهبری در ۲۸ فروردین ۱۳۹۸

 فرماندهان ارتش و نیروی زمینی، ارتشِ امروز را متدین‌تر و کارآمدتر از همیشه ساخته‌اند. ثبت تصاویری از خدمات متواضعانه‌ی نیروهای ارتش به مردم موجب ماندگاری این برگ‌های زرین در حافظه‌ی تاریخ است.

سخنرانی مقام معظم رهبری در ۱۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۷

عزیزان! من عرض می‌کنم که یکی از نعمتهای خدا در حقّ این ملّت، این بود که ارتش کشور با ملّت همراه شد؛ این خیلی نعمت بزرگی بود. در انقلاب اگر ارتش همدل و همراه با مردم نمیشد، وضع جور دیگری می‌شد، مشکلات عجیبی به وجود می‌آمد.

سخنرانی مقام معظم رهبری در ۳۰ فروردین ۱۳۹۶

یکی از بهترین و هوشمندانه‌ترین کارهای بزرگ امام عزیزمان، تعیین روز ارتش بود؛ این کار همچنان‌که پایه‌ی ارتش را محکم کرد، ریشه‌ ارتش را در [این] سرزمین مستحکم کرد، خیلی از توطئه‌گران و خیال‌پردازان را مایوس کرد.

سخنرانی مقام معظم رهبری در ۷ مهرماه ۱۳۹۵

در دفاع مقدّس، جوهر ارتش جمهوری اسلامی ایران آشکار شد. ارتش در بخشهای مختلف، با عناصر گوناگون خود توانست کارهای درخشان و بزرگی را انجام بدهد.

سخنرانی مقام معظم رهبری در ۳۰ فروردین ۱۳۹۴

بدون شک یکی از برجسته‌ترین و مفیدترین اقدامات و ابتکارات امام بزرگوار، اعلام روز ارتش بود. یکی از خصوصیات ارتش جمهوری اسلامی ایران بصیرت انقلابی و دینی است.

سخنرانی مقام معظم رهبری در ۲۶ آبان ۱۳۹۳

نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلام _ چه ارتش جمهوری اسلامی و چه سپاه سرافراز و نیروی بسیج، و دیگر کسانی که در نظام نیروهای مسلح حضور دارند _ در طول سالیان دراز قابلیتهای خودشان را به اثبات رساندند.

سخنرانی مقام معظم رهبری در ۱۹بهمن‌ماه ۱۳۹۲

یکی از زوایای بسیار مهم حادثه نوزده بهمن، زنده کردن احساس استقلال در نیروی هوایی و سپس ارتش بود، زیرا زمینه ساز روحیه خودباوری و تکیه بر ظرفیت‌های درونی شد.  ملت ایران و مسئولان در بخشهای مختلف به ویژه نیروهای مسلح، به توفیق الهی، روز به روز قدرت دفاعی‌شان را افزایش خواهند داد.

سخنرانی مقام معظم رهبری در ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱

تاثیر انگیزه‌های عمیق و ماندگار در انسانهای مومن و شجاع، در مقاطع حساس و سرنوشت ساز، نمایانگر می‌شود. همانگونه که رزمندگان اسلام و نیروهای مسلح {ارتش} توانستند ۸ سال در مقابل ارتش بعثی و کاملا مجهز صدام که مورد پشتیبانی قدرت‌های بزرگ بود، مقاومت کنند و به پیروزی برسند.  

سخنرانی مقام معظم رهبری در ۲۸ فروردین ۱۳۹۰

یکی از مواردی که باید مورد توجه جدی نیروهای مسلح به ویژه ارتش قرار گیرد، نوسازی پادگانها و ایجاد فضای مناسب کار برای نیروها است. پیشرفت‌ها باید همچنان ادامه پیدا کند تا ارتش فردا از ارتش امروز، بهتر و قوی‌تر و کارآمدتر و انقلابی‌تر باشد.  

کد خبر 1759203

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha