تشکیل سپاه یک پدیده منحصر به فرد در بین انقلاب‌های تاریخ/عملیات «وعده صادق»دنیا را مبهوت کرد

امام جمعه مارگون عملیات غرورآفرین «وعده صادق» علیه اسرائیل خبیث را یادآور شد و گفت: این عملیات یک موفقیت راهبردی بزرگ در تاریخ ایران اسلامی است که دنیا را مبهوت کرد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «رحم الله خواجه پور» ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهر مارگون ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، موضوع خطبه اول را در رابطه با سخن چینی دانست و اظهار کرد: یکی از مسائلی که در آیات و روایات مورد مذمت و نکوهش قرار گرفته، «سخن چینی» است.

امام جمعه شهرستان مارگون گفت: سخن چین کسی است که حرفی را از یک نفر درباره کسی شنیده و برای آن کس نقل می‌کند و به جای اینکه بین آنها وحدت و اتحاد ایجاد کند، به دنبال تفرقه و دشمنی است.

وی با اشاره به اینکه این صفت رذیله علل و عوامل متعددی دارد، یکی از عواملی که شخص را به سخن چینی وادار می‌کند، «حسادت و بدخواهی» دانست و افزود: گاهی حسادت به دیگری در مقام، مال یا شخصیت وی باعث می‌شود که فرد بدخواه او شود.

حجت الاسلام خواجه پور دومین علت سخن چینی را «نفاق» به معنای «دورویی» دانست و ادامه داد: امام صادق علیه السلام می‌فرماید «لقمان به فرزندش گفت منافق سه نشانه دارد: زبان او با قلبش، قلب او با عملش و ظاهر و باطنش هماهنگ نیست».

خطیب نماز جمعه شهر مارگون با بیان اینکه سومین علت سخن چینی «عداوت و دشمنی» است، بیان کرد: کسی که از دیگری عداوت و دشمنی دارد در صدد خوار کردن طرف مقابل است و با سخن چینی او را به زمین می‌زند.

وی سخن چینی را دارای آثار دنیوی و اخروی دانست و یادآور شد: آثار دنیوی آن عبارتند از آلودگی، گناه، منفوریت نزد خدا و خلق، اختلاف و دشمنی و آثار اخروی آن عذاب قبر است و از پیغمبر گرامی اسلام (ص) روایت شده «کسی که بین دو نفر برای سخن چینی رفت و آمد کند وقتی از قبر بیرون می‌آید، یک مار بزرگ سیاه مسلطش می‌کند که گوشت او را نیش می‌زند و می‌خورد تا اینکه داخل آتش جهنم شود».

حجت الاسلام خواجه پور خداوند متعال در سوره همزه می‌فرماید: «وَیۡلٞ لِّکُلِّ هُمَزَةٖ لُّمَزَةٍ، ٱلَّذِی جَمَعَ مَالٗا وَعَدَّدَهُۥ، یَحسَبُ أَنَّ مَالَهُۥٓ أَخۡلَدَهُۥ، کَلَّاۖ لَیُنۢبَذَنَّ فِی ٱلۡحُطَمَةِ، وای بر هر عیب جوی طعنه زن! همان کسی که مالی گردآورده و پیوسته آن را شُمرد [و اندوخته نمود]، می‌پندارد که مالش او را جاویدان کرده است».

امام جمعه شهرستان مارگون اظهار کرد: در زمان حضرت موسی (ع) به دلیل نیامدن باران قحطی شد، مردم خدمت حضرت موسی (ع) رسیدند و گفتند «برای ما نماز استسقا طلب باران بخوان»، حضرت موسی علیه السلام برخاست و با قوم خود برای دعای باران رفت. بیش از ۷۰ هزار نفر بودند هرچه دعا کردند باران نیامد. حضرت موسی عرض کرد خدایا چرا باران نمی‌آید مگر قدر و منزلت من نزد تو از بین رفته؟ خطاب رسید نه، لیکن در میان شما یک نفر است که ۴۰ سال مرا معصیت می‌کند به او بگو از جمعیت خارج شود تا باران رحمتم را نازل کنم.

وی ادامه داد: حضرت موسی علیه السلام صدا زد ای کسی که ۴۰ سال معصیت خدا می‌کنی، از میان ما برخیز و بیرون رو که خداوند متعال به جهت این صفت رذیله باران رحمتش را نازل نمی‌کند. آن مرد عاصی گفت خدایا اگر از میان مردم بروم، همه مرا می‌بینند و مرا مورد نکوهش و ملامت قرار می‌دهند، اگر هم خارج نشوم، باران رحمت الهی نازل نمی‌شود همان جا نشست و توبه کرد و از کار خود پشیمان شد. یک دفعه باران خدا نازل شد و چنان بارانی آمد که همه سیراب شدند.

حجت الاسلام خواجه پور افزود: حضرت موسی علیه السلام عرض کرد «خدایا کسی که از میان ما بیرون نرفت چگونه شد که باران رحمتت را نازل کردی؟ خطاب آمد ای موسی آن کسی که مانع استجابت دعا شد یعنی همان نمام و سخن چین در میان شما توبه کرد و من توبه او را پذیرفتم».

خطیب نماز جمعه مارگون بیان کرد: حضرت موسی عرض کرد خدایا او را به من معرفی کن! خطاب آمد ای موسی آن وقتی که او مرا معصیت کرد رسوایش نکردم حال که توبه کرد او را رسوا سازم!!!! حاشا من نما و سخن چین را دشمن می‌دارم آن موقع خود نمامی کنم!!!»

وی گفت: انسانی که دنبال دیگران حرف می‌آورد تا بینشان تفرقه بیندازد، یقیناً خداوند متعال آنها را به عذابی دردناک مبتلا می‌سازد، باید تلاش کنیم به جای اینکه سخن چینی می‌کنیم، سخن خوب ببریم و بیاوریم تا بین مردم اصلاح شود.

حجت الاسلام خواجه پور در خطبه دوم نماز جمعه امروز ضمن تبریک سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام در سال ۵۸ هجری شمسی، افزود: تشکیل سپاه در ابتدای انقلاب یک پدیده منحصر به فرد در بین انقلاب‌های تاریخ بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مارگون ادامه داد: در اوایل انقلاب گروه‌هایی پیدا شده و به عنوان طرفداری از انقلاب سر بلند کردند و اقداماتی انجام دادند، ولی سپاه مطلقاً قابل مقایسه با آن گروه‌ها و جمعیت‌ها نبود.

وی تاکید کرد: از ابتدای تشکیل سپاه افراد و عناصر سپاه از ارزش‌های دین و انقلاب مثل ایثار، فداکاری، شجاعت، شهامت، جهاد دائمی و شبانه روزی مثل اطاعت و تسلیم در برابر امام بزرگوار و عظیم الشأن برخوردار بودند.

حجت الاسلام خواجه پور رشد و زایش درونی سپاه را یک پدیده بی‌نظیر دانست و افزود: سپاه در آغاز از یک مجموعه چند صد نفری تشکیل شد، اما کمتر از دو سال به یک سازمان نظامی گسترده تبدیل شد.

امام جمعه شهرستان مارگون با اشاره به اینکه عملکرد تحسین برانگیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر هیچ کس پوشیده نیست، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از آغاز تشکیل تاکنون برای امنیت، عزت، استقلال و منافع کشور نقش خود را به خوبی ایفا کرده و باید گفت یکی از دستاوردهای بسیار مهم انقلاب اسلامی، تاسیس سپاه پاسداران است.

وی عملیات غرورآفرین «وعده صادق» توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل خبیث را یادآور شد و ادامه داد: این عملیات یک موفقیت راهبردی بزرگ در تاریخ ایران اسلامی است که دنیا را مبهوت کرد .

حجت الاسلام خواجه پور خاطرنشان کرد: ایران غزه نیست، ۸۰ برابر اسرائیل مساحت دارد، اگر ضربه‌ای به ایران بزنند با واکنش متقابل روبرو خواهند شد.

خطیب نماز جمعه شهر مارگون ضمن تاکید بر اینکه پاسخ ایران به دشمن صهیونیستی ثابت کرد دوران بزن در رو به سر آمده و به فرمایش مقام معظم رهبری «بزنید، می‌خورید، بیان کرد: سپاه پاسداران با پرتاب ۲۰۰ موشک و ۳۰۰ پهپاد همان پایگاهی را مورد هدف قرار داد که حمله به سفارت ایران در دمشق را برعهده داشت، از جایی که شلیک کردند، موشک دریافت کردند.

وی تصریح کرد: اسرائیل که ادعا می‌کند یکی از قوی‌ترین ارتش‌های دنیاست این جرات را نداشت که مستقیماً به خاک ایران اسلامی تعرض و تجاوز کند، بلکه سفارت ما را در دمشق مورد اصابت قرار داده که به صورت غیر مستقیم (در سوریه و نه در ایران) به خاک ما حمله کرده است.

حجت الاسلام خواجه پور با اشاره به اینکه ایران اسلامی با اقتدار و صلابت مستقیماً به خاک اسرائیل حمله کرد که این عملیات مایه مباهات و افتخار جمهوری اسلامی است، گفت: رژیم صهیونیستی نمی‌تواند ادعا کند در مقابل ایران قدرتمند است، او ضعف و استیصال خود را در مقابل ایران سرافراز نشان داد و حتی آمریکا هم در مقابل این عملیات سکوت اختیار کرد.

امام جمعه شهرستان مارگون یادآور شد: باید مواظب باشیم، این رسانه دشمن است که می‌خواهد این عملیات بی‌سابقه موفقیت آمیز را غیر موفق اعلام کند.

وی با بیان اینکه اسرائیل با پدافند هوایی نتوانست جلوی موشک‌های ایران را بگیرد، اظهار کرد: ما از سلاح‌های قدیمی در این عملیات استفاده کردیم و اگر هایپرسونیک‌ها، خیبرها و موشک‌هایی با نام حاج قاسم سلیمانی بر سر آنها فرود بیاید، اسرائیل را با خاک یکسان خواهیم کرد.

حجت الاسلام خواجه پور ضمن تبریک این عملیات غرورآفرین، ادامه داد: مواضع وزیر امور خارجه در سازمان ملل مواضعی کاملاً مقتدرانه و قابل تحسین است که باید از وی به جهت حفظ عزت و اقتدار جمهوری اسلامی تشکر کرد.

خطیب نماز جمعه شهر مارگون از نماینده کشور کویت در سازمان ملل هم قدردانی کرد که در مقابل نماینده اسرائیل غاصب مواضع خود را به حمایت از ایران اسلامی مقتدرانه نشان داد.

وی ضمن تمجید از اجرای عملیاتی طرح عفاف و حجاب (طرح نور) به ویژه نیروهای خدوم و جان برکف انتظامی در جلوگیری از فاجعه بی حجابی در جامعه و برخورد با آنها، افزود: انتظار دارم قاطعانه در مقابل کسانی که شرع خدا را بی‌تفاوت هستند برخورد نمایند و اجازه ندهند که این گناه کبیره در جامعه ترویج پیدا کند.

حجت الاسلام خواجه پور به مسئولان این طرح به ویژه نیروی انتظامی توصیه کرد تحت تاثیر برخی مسائل رسانه‌ ای دشمن قرار نگیرند و با صلابت و اقتدار کار را انجام دهند.

کد خبر 1759470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha