قصه ایثارگری«شهید شیرودی» در رادیو ایران

برنامه «پلاک هشت» رادیو ایران امروز پنج شنبه ها از ساعت ۱۱:۱۵ قصه ایثارگری«شهید شیرودی» را مرور می کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان،  برنامه «خیابان ایران» به تهیه کنندگی محمدحسین خسروجردی و روایتگری میثم اسکندری پنج شنبه ها ساعت ۱۱:۱۵ از رادیو ایران  پخش می شود.

«محمد حسین خسرو جردی»، تهیه کننده  رادیویی درباره موضوع برنامه «خیابان ایران» گفت: این برنامه روایت زندگی و ایثارگری شهدا، جانبازان و ایثارگران و خانواده های آنهاست.

وی ادامه داد: هشتم اریبهشت سالروز شهادت «سروان خلبان علی اکبر شیرودی»  است، به این بهانه در برنامه پنج شنبه ۶ اردیبهشت مروری بر زندگی این شهید بلند نام خواهیم داشت.

این تهیه کننده رادیویی تصریح کرد: «علی اکبر شیرودی» از خلبانان شجاع و دلاور در جنگ تحمیلی بود که با بیش از یک هزار ساعت پرواز، نام خود را برای همیشه در تاریخ ماندگار کرد و صاحب‌نظران جنگ‌های هوایی، او را از جمله خلبانان صاحب سبک در رزم‌ها و درگیری‌های هوایی و هوانوردی و نامدارترین خلبان جهان نامیده‌اند.

این خلبان تیزپرواز پس از چند هزار مأموریت هوایی و انجام بالاترین پروازهای جنگی در دنیا و نجات یافتن از ۳۶۰ خطر مرگ سرانجام در آخرین عملیات پروازی خود در هشتم اردیبهشت ۱۳۶۰ خورشیدی در منطقه بازی دراز، هنگامی که رژیم بعث لشکری زرهی با ۲۵۰ تانک و با پشتیبانی توپخانه و خمپاره‌انداز و چند فروند جنگنده روسی و فرانسوی، برای بازپس گیری ارتفاعات بازی دراز به طرف سرپل‌ذهاب گسیل داشته بود، به مقابله با آنان پرداخت و پس از انهدام چندین تانک از پشت سر مورد اصابت گلوله تانک قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.


پایان پیام/

کد خبر 1760225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha