اجرای ۲۰ اجلاسیه در راستای کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد به برگزاری دومین اجلاسیه شهدای استان اشاره کرد و گفت: این کنگره عظیم ۲۰ اجلاسیه در سطح استان دارد که هشت اجلاسیه در شهرستان‌ها و ۱۲ اجلاسیه‌ هم به‌صورت تخصصی در مرکز استان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سردار «حمید خرم‌دل» امروز در اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتش استان کهگیلویه و بویراحمد که در شهرستان گچساران برگزار شد، اظهار کرد: بارها شاهد حماسه‌آفرینی‌های ارتش جمهوری اسلامی بوده‌ایم و هشت سال دفاع مقدس به برکت جان‌فشانی‌های ارتش قهرمان است.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در نبرد مروارید نیروی دریایی رژیم بعث در هفت آذر ماه منهدم شد، گفت: هیچ عملیاتی بدون پشتیبانی نیروی هوایی دفاع مقدس نداشتیم و شایسته است دستاوردهای انقلاب تبیین شود.

وی در ادامه، دومین اجلاسیه شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از گذشت هشت سال را یادآور شد و افزود: امسال دومین کنگره ملی شهدای استان را برگزار می‌کنیم و کنگره نخست در سال ۹۵ برگزار شد.

سردار خرم دل به برنامه‌های مهم برگزاری این اجلاسیه اشاره و بیان کرد: این کنگره عظیم ۲۰ اجلاسیه در سطح استان دارد که هشت اجلاسیه در شهرستان‌ها و ۱۲ اجلاسیه‌ هم به‌صورت تخصصی در مرکز استان بوده و اجلاسیه نهایی در شهریور ماه برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در اجلاسیه از ظرفیت همه اقشار استفاده خواهد شد، خاطرنشان کرد: این استان دو هزار شهید در راه آرمان‌های انقلاب و اسلام فدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه هشت شهید دوران پیروزی انقلاب اسلامی نیز مربوط به این استان است، افزود: همچنین پنج شهید زن را تقدیم انقلاب کرده‌ایم.

سردار خرم دل تألیف ۲۰۰ کتاب از خاطرات رزمندگان استان را یادآور شد و اظهار کرد: در راستای این کنگره ۲۰۰ کتاب که برگرفته از موقعیت جنگ بود را در دست طراحی و چاپ داریم و ۱۴۰ مورد فیلم نیز در دست اقدام بوده که در زمان‌های مختلف اکران می‌شوند.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد به تولید فیلم فاخر شهید طیب اشاره کرد و ابراز داشت: مهم‌ترین برنامه در راستای کاره‌ای فرهنگی نیز تولید فیلم درباره شهید طیب است که امید داریم به جشنواره فیلم فجر امسال برسد و بحث روایتگری را در سطح مدارس و دانشگاه‌ها داریم.

وی به تولید برنامه فصل شیدایی درباره دفاع مقدس اشاره کرد افزود: این برنامه در ۱۵ شب همزمان سیر تاریخی از اوایل اسلام تا انقلاب و روایتگری از استان را پخش خواهد کرد.

سردار خرم دل به توزیع دو هزار جهیزیه همزمان با برگزاری اجلاسیه اشاره کرد و گفت: هم‌زمان با برگزاری اجلاسیه شهدا و به نیت دو هزار شهید استان تعداد دو هزار جایزه را تقدیم زوج‌های نیازمند خواهیم کرد.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد به کاشت نهال در راستای این کنگره نیز اشاره داشت و گفت: ۶۳ هزار نهال در دست کاشت داریم و جشنواره‌های مختلف در طول این ایام برگزار می‌کنیم و تمثال مبارک همه شهدا در شهرستان‌ها نصب خواهد شد و در میدان‌ها اصلی شهرها نمادها و المان‌های شهدا نصب خواهد شد.

وی به برگزاری این اجلاسیه در سطح شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: هرچند روز یک‌بار یک اجلاسیه در شهرستان‌ها برگزار می‌کنیم تا به اجلاسیه نهایی برسیم.

کد خبر 1760398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha