رونمایی از کتابت آیات مقاومت؛ اثر مشترک هنرمندان ایران و جهان اسلام

آیین رونمایی از دو اثر قرآنی؛ قرآن کریم با ترجمه و تفسیری با رویکرد سبک زندگی قرآنی و کتابت آیات مقاومت روی پرچم فلسطین با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش بین‌الملل سی و یکمین نمایشگاه قرآن کریم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، مراسم رونمایی از دو اثر قرآنی؛ قرآن کریم با ترجمه و تفسیری با رویکرد سبک زندگی قرآنی و کتابت آیات مقاومت روی پرچم فلسطین توسط کاتبان ۹ کشور، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش بین الملل سی و یکمین نمایشگاه قرآن کریم برگزار شد.

در آخرین شب از فعالیت بخش بین الملل، سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، چهارشنبه، شب ۸ فروردین با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام حسینی نیشابوری، مدیر بخش بین الملل نمایشگاه و جمعی از مسئولان برگزار شد.

دکتر «محمدمهدی اسماعیلی» در این مراسم با اشاره به عملیات طوفان الاقصی و ثمرات و دستاوردهای آن، گفت: طبق گزارش موثقی که ارائه شده است، مبارزان خستگی ناپذیر که ۷ اکتبر در عملیات طوفان الاقصی حضور داشتند، یا حافظ کل قرآن و یا حافظ جزء هایی از قرآن بوده اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: حماسه بزرگ طوفان الاقصی، رژیم غاصب اسرائیل را مورد تمسخر قرار داد و حافظین قرآن کریم هیمنه پوشالی رژیم غاصب را از بین بردند.

وی با بیان اینکه احیای توجه ویژه به قرآن از اتفاقات مهم و سیره و سلوک همه مجاهدین عزیز در غزه بود، خاطرنشان کرد: صحنه های متعددی را دیدیم و دیدند که چطور مادر کودک از دست داده در برابر مصیبت با قدرت و اقتدار گفتند إنا لله وإنا إلیه راجعون.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ما دست و بازوی مجاهدین عزیز مقاومت در همه سرزمین گسترده اسلامی در یمن، سوریه، لبنان، فلسطین و عراق را می بوسیم.

کتابت آیات مقاومت توسط هنرمندان ۹ کشور

اسماعیلی با اشاره به کتابت آیات مقاومت توسط هنرمندان ۹ کشور، تصریح کرد: ان‌شاءالله با حرکت گسترده ای که در جهان اسلام آغاز شده، روز قدس به یادماندنی خلق خواهد شد و فرزندان مقاومت در همه گستره عظیم مقاومت، این پیوستگی را با قدس عزیز اعلام خواهند کرد.

امام راحل دهه ها قبل پیروزی مقاومت بر اسرائیل غاصب را نوید داده بودند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل (ره)، گفت: خداوند بر درجات امام عظیم الشان انقلاب اسلامی بیفزاید که مقاومت و ایستادگی و پیروزی و نصر بر غاصبان صهیونیستی را دهه‌ها قبل به ما نوید و بشارت داد و ان‌شاءالله به زودی این نصر بزرگ را تجربه خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نیشابوری نیز در این مراسم گفت: امشب آخرین شب فعالیت بخش بین الملل سی و یکمین نمایشگاه قرآن کریم است و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از دو اثر قرآنی رونمایی می شود.

پیام صبر و شجاعت و مقامت مردم غزه با زبان فصیح هنر به مردم دنیا عرضه شد

مسئول بخش بین الملل سی و یکمین نمایشگاه قرآن کریم افزود: رونمایی از قرآن کریم با ترجمه و تفسیری که رویکرد سبک زندگی قرآنی دارد و اثر دیگر نیز شامل کتابت آیات مقاومت توسط کاتبان ۹ کشور میهمان در بخش بین الملل می باشد که با خط زیبا روی پرچم فلسطین کتابت شده است تا هنرمندانه پیام صبر و شجاعت و مقامت مردم غزه را با زبان فصیح هنر به مردم دنیا برسانند.

در ادامه مراسم از این دو اثر قرآنی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد و از کاتبان آیات مقاومت با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.

کد خبر 1756366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha