هنر انقلابی مرز نمی‌شناسد و به حقیقت متعهد است

مدیر کل هنرهای تجسمی حوزه هنری با بیان اینکه راز ماندگاری شهید آوینی تعهد به حقیقت است، گفت: هنر متعهد به حقیقت دایره وسیعی دارد و شامل تمام هنرمندانی است که نه تنها در ایران و حوزه هنری بلکه در سراسر جهان کار می‌کنند.

محمد زرویی‌نصرآباد در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری شبستان درباره مهمترین ویژگی های هنر انقلاب که هنرمندان جوان در خلق آثار هنری باید به عنوان الگو از آن سرمشق بگیرند، اظهار کرد: پیشینه‌ هنر متعهد انقلابی به پس از پیروزی انقلاب اسلامی بازمی گردد، در آن زمان هنرمندان انقلابی گرد هم آمدند و طی بیانیه «هنر متعهد به حقیقت» حوزه هنری را تشکیل دادند؛ شهید آوینی نیز در آثارش به هنر متعهد به حقیقت پایبند است.

مدیر کل هنرهای تجسمی حوزه هنری ادامه داد: هنر متعهد به حقیقت دایره وسیعی دارد و شامل تمام هنرمندانی که نه تنها در ایران و حوزه هنری بلکه هنرمندانی که در سراسر جهان کار می‌کنند و به حقیقت تعهد دارند، می‌شود؛ این هنرمندان مبتنی بر حقیقت و بر اساس اصولشان آثاری خلق می کنند و تحت تاثیر جریان‌سازی‌های رسانه ای و دیگر عوامل از حقیقت دست نمی‌کِشند.

وی در ادامه تصریح کرد: اکنون هنرمندان جوانی در ادامه راه هنرمندان متعهد انقلابی در حوزه هنری فعالیت می کنند و در آثارشان متعهد به حقیقت هستند؛ در حوزه هنری هنرمندان پیشکسوت انقلابی و جوانان هنرمندان در محافل هنری با یکدیگر نشست و برخاست دارند و جوانان آثاری را با راهنمایی اساتید پیشکسوت خلق می کنند.

زرویی‌نصرآباد درباره همکاری حوزه هنری با دیگر نهادها در برپایی رویدادهای هنر انقلابی، گفت: حوزه هنری در راستای هم افزایی هنر متعهد انقلاب فعالیت هایی انجام می دهد و از این فعالیت ها می توان به برپایی نمایشگاه «کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین» با همکاری مرکز تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در موزه هنرهای معاصر اشاره کرد؛ در این رویداد ۴۵ کاریکاتوریست حضور داشتند و آثاری را با موضوع مظلومیت مردم غزه به نمایش درآوردند. رویدادهای اینچنینی باعث می شود که هنرمندان انقلابی با یکدیگر در هر نقطه ای از دنیا ارتباط بگیرند که این، اتفاق مبارکی برای هنر متعهد به حقیقت است.

زرویی‌ نصرآباد در پاسخ که به این سئوال که راز ماندگاری هنر آوینی در اذهان عمومی چیست؟، خاطرنشان کرد: ماندگاری شهید آوینی در اذهان عمومی به حقیقت هنر آوینی باز می‌گردد؛ شهید مرتضی آوینی در بمباران اخبار، اتفاقات و جریان‌های سیاسی به دنبال حقیقت می‌رفت و برای کشف حقیقت تا از جان مایه گذاشت؛ رمز ماندگاری و اثرگذاری شهید آوینی در جامعه، حقیقت جویی و رفتن به انتهای مسیری است که به نور حقیقت روشن می‌شود.

کد خبر 1758589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha