«مسجد» از کارویژه‌های رسانه ملی در تولیدات استانی است

عابدینی با بیان اینکه پرداختن به تولیدات مسجدی در سراسر کشور در دستور کار معاونت استان‌های صداوسیما است، گفت: تولیدات مسجدی در قاب رسانه ملی به نمایش درمی‌آید.

«حسن عابدینی» در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان درباره استفاده رسانه ملی از ظرفیت مساجد تاریخی در استان ها برای برنامه‌سازی، اظهار کرد: در چهارچوب وضعیت قرارگاهی به مساجد از دو منظر نگاه می کنیم؛ یکی اینکه مساجد پایگاه تولید فکر است و گروه های مختلفی آنجا تولیدات دارند و دوم بنای مسجد است، زیرا مساجد تاریخی  بسیاری داریم که برای افکار عمومی کمتر شناخته شده، هستند؛ بنابراین، در مستندهایی به خود بنای مسجد به عنوان یک معماری و تاریخ یک حوزه جغرافیایی، پرداخته ایم. از طرفی برنامه های با محوریت برخی از مساجد که تولید فکر و اندیشه می کنند و گروه های مختلف در آنجا حضور دارند تا کارهای فرهنگی انجام دهند تولید و پخش می کنیم.

معاون امور استان های سازمان صدا و سیما افزود: در ایام ماه مبارک رمضان تلاش کردیم مستندهای متعددی در زمینه فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد تولید کنیم و برنامه هایی نیز با موضوع جمع خوانی قرآن و نماز جماعت ها در مساجد روی آنتن رفت.

وی تصریح کرد: صدا و سیما در ایام ماه مبارک رمضان حتی در دورافتاده‌ترین روستاها، مراسم ها و جلسات قرآنی  را به صورت زنده پوشش داد، مسئله ای که پیش از این کمتر اتفاق افتاده بود.

عابدینی در پاسخ به این سئوال که سیمای استان ها چگونه از ظرفیت بیش از ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در تولید برنامه های مسجد محور استفاده می کند؟، توضیح داد: موضوع قرارگاهی که در معاونت امور استان ها فعالیت می کند، همین مسئله  است؛ ما در همین راستا تلاش گسترده ای را انجام دادیم که هر آنچه را توسط گروه های مردمی تولید می شود به صورت زنده و  یا به صورت مستند دریافت کنیم و در اختیار افکار عمومی قرار دهیم .

معاون امور استان های سازمان صداوسیما در پاسخ به این سئوال که آیا این سازمان از ظرفیت سرود و نمایش کانون های فرهنگی هنری مساجد استفاده می کند، گفت: از دو سال قبل این مهم را پیگیری کردیم و سرودهای متعددی از بچه های مسجد در مناسبت ها پخش شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تولیدات رسانه ای با محور مسجد همچون آب کُر تمام‌نشدنی است و  دستور کار ما در معاونت استان های صدا و سیما پرداختن به تولیدات مسجدی در سراسر کشور است.

کد خبر 1759601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha