تولید برنامه تلویزیونی «شبستان» ادامه می‌یابد

غفوری با بیان اینکه مسجدمحوری از اولویت‌های تولید برنامه در رسانه ملی است، گفت: در راستای توجه به مسجد در ایام ماه مبارک رمضان شبکه پنج ویژه‌برنامه «شبستان» را پیش از افطار روی آنتن بُرد؛ علاوه بر استمرار این برنامه از ظرفیت‌های کانون‌های مسجدی در برنامه‌سازی بهره می‌گیریم.

«سلیم غفوری»، قائم مقام سازمان صداوسیما در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری شبستان در پاسخ به این سئوال که رسانه ملی در برنامه های خود چقدر به موضوعات مسجدمحور توجه دارد، اظهار کرد: همواره توجه به مساجد و مسجدمحوری جزو اولویت های برنامه ای رسانه ملی بوده و هست و باید این مسئله تداوم داشته باشد.

قائم مقام صدا و سیما درباره ساخت و تولید ویژه‌برنامه افطار «شبستان»، بیان کرد: در راستای توجه به مسجد در ایام ماه مبارک رمضان  شبکه پنج سیما برنامه شبستان را پیش از افطار به روی آنتن می برد، برنامه ریزی ها بر این خواهد بود که برنامه «شبستان» استمرار داشته باشد.

غفوری با بیان اینکه در شبکه مستند، مستندهایی با محوریت مسجد تولید شده است، تصریح کرد: امیدوارم تولید این مستندها استمرار داشته باشد؛ بر اساس همین رویکرد مسجدمحوری قرار است در شبکه یک سیما از فضای مساجد برای تولید برنامه های فرهنگی و اجتماعی بهره ببریم.

قائم مقام صدا و سیما در پاسخ به این سئوال که چقدر فضای رسانه ملی مهیای امکان از ظرفیت ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد را دارد، تأکید کرد: ما جلسات مفصلی با حجت الاسلام والمسلمین «خداداده»، رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد داشتیم و در راستای صحبت های ما در همین جلسات جشنواره ها، تولیدات کانون های فرهنگی و هنری در رسانه مورد استفاده قرار گرفت و به جشنواره های این ستاد ضریب دادیم و پوشش مناسبی از جشنواره های ستاد در ماه های گذشته انجام شد، ما معتقدیم ظرفیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد بسیار بیشتر و مطلوب است و باید بهره بیشتری از آنها ببریم.

غفوری درباره برنامه های رسانه ملی با محور نهضت بازگشت به مسجد، خاطرنشان کرد: بخشی از برنامه ها به پوشش، بازتاب و ضریب رسانه‌ای بر می گردد که در حال انجام است و بخشی از آن نیز نیازمند برنامه ریزی های کامل تر و بیشتر است تا ما بتوانیم در سریال ها آن را افزایش داده که این نیازمند برنامه ریزی های مفصل تری است.

کد خبر 1759270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha